سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

                                      
 وزیر امور خارجه برزیل امروز در حاشیه کنفرانس خلع‌‌سلاح سازمان ملل در ژنو با موضع‌گیری منتقدانه نسبت به تصمیم غرب در تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران، ابراز امیدواری کرد که با این اقدام غرب فرصت و شانس مذاکره با تهران را نابود نکرده باشد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "سلسو آموریم " امروز در حاشیه کنفرانس خلع سلاح سازمان ملل در ژنو در موضع‌گیری خصمانه نسبت به اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران اعلام کرد: «برای درک دقیق و کامل اثرات تحریم‌های جدید هنوز خیلی زود است.»
وزیر امور خارجه برزیل در ادامه با اشاره به بیانیه تهران تصریح کرد: «درک اینکه چرا به این بیانیه این فرصت را ندادند که از فواید و ثمره‌های آن بهره‌مند شوند، بسیار دشوار است.»
وزیر خارجه برزیل در پایان تصریح کرد: «ما تنها امیدواریم که با این تصویب تحریم‌های جدید شانس و فرصت مذاکره با ایران از دست نرفته باشد.»
ایران، ترکیه و برزیل چندی پیش بیانیه‌ای 10 ماده‌ای را به امضا رساندند که به موجب آن ‌تهران موافقت کرد تا 1200 کیلو گرم اورانیوم 3.5 درصد خود را با 120 کیلوگرم اورانیوم 20 درصد در خاک ترکیه مبادله کند.
شورای امنیت سازمان ملل هفته گذشته قطعنامه غیرقانونی تحریم‌های جدید علیه ایران را به تصویب رساند اما دولت‌های ترکیه و برزیل با دادن رأی منفی به قطعنامه عملا نشان دادند که پای امضای خود در ذیل بیانیه سه جانبه هسته‌ای تهران ایستاده‌اند.
غرب مدعی آن است که جمهوری اسلامی ایران مخفیانه در تلاش برای تجهیز به سلاح اتمی است و این در حالی است که مقامات کشورمان بارها اعلام کرده‌اند، ماهیت برنامه هسته‌ای ایران کاملا غیرنظامی بوده و قصد تهران از پیگیری برنامه هسته‌ای خود صرفا استفاده‌های غیرنظامی و صلح آمیز است. همچنین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز بارها در گزارش‌های خود بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران و تطابق کامل آن با توافقات بین‌المللی تأکید کرده است.
این در حالی است که ایالات متحده آمریکا به تنهایی بیش از 9 هزار سلاح‌ اتمی در اختیار دارد و تنها کشوری است که از این سلاح علیه بشریت استفاده کرده است.
انتهای پیام/ت