سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

                                        
رئیس ستاد اروپایی لغو محاصره غزه، تشکیل کمیته تحقیق از سوی رژیم صهیونیستی درباره جنایتش علیه کاروان کمک‌های غزه را سناریویی بی‌ارزش دانست و گفت: رژیم صهیونیستی نمی‌تواند در آن واحد هم در جایگاه قاضی و هم در جایگاه مجرم باشد.

به گزارش فارس، "عرفات ماضی " در گفت‌وگو با شبکه خبری "العالم " اظهار داشت: کمیته تحقیق رژیم اشغالگر آنگونه که سازمان ملل و اتحادیه اروپا درخواست کرده اند، کمیته‌ای بین‌المللی، بی طرف و شفاف نیست.
در پی حمله وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی به ناوگان کمک‌های انساندوستانه به غزه و شهید و زخمی شدن گروهی از فعالان صلح‌طلب بین‌المللی و درخواست جامعه جهانی برای تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی، رژیم صهیونیستی تصمیم به تشکیل کمیته‌ای داخلی دراین باره برای فرار از درخواست جامعه جهانی گرفت.
رئیس ستاد اروپایی لغو محاصره غزه تاکید کرد: هدف رژیم صهیونیستی از تشکیل چنین کمیته‌ای و بین‌المللی شمردن آن به دلیل حضور دو ناظر بین‌المللی در این کمیته، کم کردن از فشارهای روزافزون بر این رژیم است.
ماضی گفت: وجود ناظران بین‌المللی در این کمیته، برای توجیه جنایت‌های رژیم اشغالگر، به ضرر حرفه و موقعیت شغلی آنان و به نفع این رژیم است و باعث می‌شود که ناظران بین‌المللی اعتبار و ارزش خود را از دست بدهند.
وی بر ضرورت اقدامات قانونی برای تعقیب جنایتکاران رژیم صهیونیستی بویژه صادرکنندگان دستور حمله به ناوگان آزادی غزه تاکید کرد و گفت: در این راستا، دادخواستی علیه "ایهود باراک " وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پاریس تهیه شده و او به همین دلیل از بیم بازداشت شدن، سفر خود را به فرانسه لغو کرد.
رئیس ستاد اروپایی لغو محاصره غزه گفت: باید این تجربه را به دیگر کشورهای اروپایی تعمیم داد تا این کشورها از شهروندان خود که در زمان حمله به ناوگان آزادی مورد اهانت قرار گرفته اند و گذرنامه‌های آنان سرقت شده است، دفاع کنند.
وی خاطرنشان کرد: در صورت انجام اقدامات حقوقی برای تعقیب جنایتکاران رژیم صهیونستی حتی اگر شرایط عملی محاکمه آنها در اروپا فراهم نشود؛ دستکم سفر آنان به این منطقه عملا با مشکل مواجه خواهد شد.
ماضی تصریح کرد: پیگرد و تعقیب حقوقی جنایتکاران صهیونیست از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است چرا که در اذهان غربی‌ها این مسئله را تداعی می‌کند که مسئولان رژیم صهیونیستی تحت تعقیب دستگاههای عدالت اروپا و گریزان از گرفتار شدن در چنگال عدالت هستند.
انتهای پیام/.