سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

                                     
جام جم آنلاین: حجت الاسلام والسلمین محمدحسن رحیمیان ، نماینده ولی فقیه در بیناد شهید در گفت و گویی مشروح با روزنامه جام جم ، ضمن بررسی و ریشه یابی حوادث بعد از انتخابات به بیان نقش رهبری در شفاف سازی فضای یکسال گذشته پرداخت

رحیمیان در این گفتگو صحبت های مقام معظم رهبری در اولین نماز جمعه بعد از انتخابات را سرنوشت ساز خواند و گفت: بسیاری از نخبگان و شخصیت ها با این مواضع رهبر ، همه چیز برایشان روشن شد و مسیرشان را تصحیح کردند.

وی با اشاره به جلساتی که حضرت آیت الله خامنه ای در روزهای بعد از انتخابات با برخی از معترضین داشت ، گفت: جالب اینجا است که چنین رهبری که دشمنان سعی می کردند جایگاه او را تضعیف کنند از اول تا آخر فقط در مورد قانون صحبت می کند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید با اشاره به تاکیدی که رهبر انقلاب بر ضرورت حرکت در مسیر قانون دارند ، گفت: ایشان فقط در یک مورد که مربوط به تمدید پنج روزه مهلت رسیدگی شورای نگهبان به شکایت ها بود فراقانونی عمل کرد که البته این مورد هم براساس اختیارات قانونی ایشان و به نفع معترضان بود.

رحیمیان با اشاره به مدارایی که نظام در طول یکسال گذشته با مسائلی که اتفاق افتاد داشته است ، گفت: اگر قرار بود که مثلا نظام در همان روز اول بزند و بکوبد و دستگیر کند ، ممکن بود ابهاماتی که برای بسیاری از آحاد جامعه وجود داشت افزایش یابد و برای خیلی ها منشا ضلالت و گمراهی شود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید در ادامه با اشاره به ضرورت پیروی کامل از مقام معظم رهبری گفت: ما باید پشت سر رهبری حرکت کنیم و سر سوزنی از ایشان جلو یا عقب نیفتیم.

رحیمیان تاکید کرد: وقتی ولایت فقیه صحبت از جذب حداکثری و دفع حداقلی می کند ، این نگاه اسلام است و ما نمی خواهیم که کسی از دایره انقلاب ، نظام و اسلام خارج شود.

وی افزود:اگر خدای نکرده این نظام دچار فروپاشی شود این‌طور نخواهد بود که حالا آمریکا و اسرائیل بیایند و این آقایان را رئیس‌جمهور کنند. دشمنان، این افراد را در حد یک ابزار و در حد دسته یک اره برای بریدن درخت انقلاب قبول دارند. در صورت فروپاشی نظام اینها خودشان اولین قربانیان خواهند بود. این‌که آنها می‌آیند مثلا از فلان شخص، آیت‌الله العظمی درست می‌کنند، همه، دکان و دستگاهی بیش نیست که هدف همه آنها ضربه زدن به اصل نظام اسلامی است

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید خطاب به کسانی که همچنان بر مواضع خود مبنی بر تقلب و یا تخلف در انتخابات پافشاری می کنند ، گفت: حتی اگر هیچ استدلال دیگری وجود نداشته باشد همین قدر که الان می بینید پیشاپیش جریانی قرار گرفته اید که عقبه آن عناصر ضدانقلاب و ضد اسلام هستند باید متوجه شوید که راهتان غلط است.

رحیمیان به این افراد توصیه کرد :. تمام هم و غم ما این است که این آقایان، حساب خود را از ضد انقلاب، از بهایی‌ها، از صهیونیست‌ها و از آمریکایی‌ها جدا کنند. آخر چرا شما از کسانی که در دامن انگلیس نشسته‌اند و از بلندگوهای آنها علیه نظام لجن‌پراکنی می‌کنند تبری نمی‌جویید و دوباره می‌نشینید با سایت آنها مصاحبه می‌کنید. بیایید چشمتان را باز کنید و برگردید و از این جریان‌هایی که خیانت و همدستی آنها با دشمنان آشکار شده است، حسابتان را جدا کنید.

وی در بخشی از این مصاحبه هم مطالبی را هم خطاب بر جریان های تندرو که به صورت خودسرانه در صدد حذف برخی افراد و جریان های سیاسی دارند ، بیان کرده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید معتقد است که همه باید تلاش کنند که اگر کسی ابهامی دارد ، به هر نحوی که ممکن است ابهام آنها را برطرف کنند و در زیر سایه اسلام و رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گیرند.

رحیمیان در بخشی از صحبت های خود در مورد ریشه یابی حوادث بعد از انتخابات می گوید: یک جریان لایه به لایه ای که در انتها به سازمان های جاسوسی کشورهای غربی وصل بود پیرامون برخی افراد را گرفت و با القائات و با ذهنیت هایی که به آنها داد ، آنها را در خط تقابل ، سماجت و لجاجت با قانون قرار داد.

وی می افزاید:‌من خودم به عنوان عضو هیئت منتخب شورای نگهبان شاهد بودم که این کمیته تمام تلاش خود را تا این آقایان ، ابهامات و مسائل خود را در مورد تخلف و تقلب مطرح کنند اما آنها بدون کوچکترین همکاری و بدون هیچ مدرک مستدل ، از ابتدا تا انتها بر ادعاهای خود پافشاری کردند.

مشروح این مصاحبه را در روزنامه فردا بخوانید