سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

                                                    
"روبرت فوریسون" استاد پیشین دانشگاه و محقق و نویسنده فرانسوی که مهر ماه گذشته به اتهام نفی هولوکاست و مشارکت در "اعتراض به وجود جنایت علیه بشریت" از سوی دادگاه پاریس محکوم شد، باردیگر با سخنان خود در همایش هولوکاست تهران در این زمینه، دستگاه حاکمه فرانسه را با چالشی جدید مواجه کرد.
روبرت فوریسون در یک برنامه تلویزیونی که سوم فوریه گذشته از شبکه جهانی سحر پخش شد وجود اتاق‌های گاز در اردوگاه نازی‌ها و کشتار وسیع یهودیان را زیر سووال برده بود.
پس از پخش سخنان فوریسون، شورای عالی رادیو تلویزیون فرانسه پخش برنامه‌های شبکه جهانی سحر از طریق ماهواره یوتل ست را ممنوع کرد.
فوریسون به خاطر نفی هولوکاست تا کنون زیر فشارهای زیادی قرار گفته و یک بار هم درسال ? ?????میلادی مورد حمله یهودیان قرار گرفت و چانه وی شکست.

وی در سوم ژوئیه سال ? ?????از سوی دادگاه پاریس به اتهام " اعتراض به جنایت علیه بشریت " با بیان اینکه ادعای کشتن یهودیان با گاز چیزی جز یک دروغ تاریخی نیست به پرداخت ? ???هزار فرانک جریمه محکوم شد.

در ادامه این محکومیت ها، شعبه هفدهم دادگاه جنایی پاریس دوازدهم مهرماه گذشته با صدور رای، پرفسور روبرت فوریسون را که سال گذشته سخنانی درخصوص نفی هولوکاست ابراز داشته بود، مجرم شناخت و به سه ماه حبس تعلیقی و پرداخت ? ???هزار یورو جریمه نقدی محکوم کرد.

اما سووالی که نزد محافل کارشناسی مطرح است این است که چرا فرانسه که به عنوان کشور مهد دمکراسی معروف است، در برابر سخنان مستند تاریخی یک اندیشمند، واکنش نشان داده و خواستارپیگرد قضایی فوریسون شده است؟! پاسخ سطحی و به اصطلاح کپسولی که می‌شود به این سووال داد نفوذ تاریخی لابی صهیونیستی برمراکز تصمیم‌گیری فرانسه است که با فشار خود، مقامات این کشور را در قبال حتی یک واقعه معمولی نظیر قتل یک جوان یهودی تحت عنوان یهود ستیزی و یا در سطح عالی تر نظیر سخنان اندیشمندی چون فوریسون به واکنش وا داشته است.

ژاک شیراک رییس جمهوری فرانسه، چندی پیش به پاسکال کلمان وزیر دادگستری فرانسه دستور داد درباره سخنان فوریسون در همایش هولوکاست تهران که هفته گذشته برگزارشد ، تحقیق شود.

فیلیپ دوست بلازی وزیر خارجه فرانسه نیز چهارشنبه گذشته در نشست دولت با مجلس ملی این کشور با اشاره به سخنان روبرت فوریسون در همایش هولوکاست تهران گفت: ما تمامی راههای حقوقی برای تعقیب فوریسون براساس گفته‌هایی که وی در خارج از کشور در خصوص هولوکاست ابراز داشته‌است را مطالعه خواهیم کرد.

وی افزود: فوریسون پیش از این نیز، سخنان نفی گرایانه هولوکاست ابراز کرده است و بدین منظور از سوی دادگستری فرانسه تحت تعقیب قرار گرفته و همچنین از دانشگاه اخراج شده است.

برخی از احزاب فرانسه و نیز شخصیت‌های سیاسی این کشور نیز نسبت به سخنان فوریسون واکنش نشان داده‌اند.

رییس جمهوری فرانسه در ژانویه سال ? ?????میلادی پس از اینکه برای اولین بار به عنوان رییس جمهوری این کشور انتخاب شد مسوولیت فرانسه را در تبعید یهودیان به اردوگاه مرگ نازیها قبول کرد.

پیش از ژاک شیراک رییس جمهوری فرانسه، ژنرال دوگل، ژرژ پمپیدو، ژیسکاردستن و فرانسوا میتران روسای جمهوری اسبق این کشور حاضر نشده بودند مسوولیت فرانسه را در این زمینه بپذیرند.

شیراک در بهمن ماه سال ? ???در مراسم پرده برداری از مجموعه یادبود یهودیان تبعید شده به اردوگاه نازی در پاریس به وضوح از این اقلیت، جانبداری سیاسی کرد و گفت: ضدیت با یهود در فرانسه جایگاهی ندارد.

وی افزود: ما دربرابر پدیده ضد یهودیت در فرانسه باقاطعیت عمل می‌کنیم.

شیراک گفت: من از دولت فرانسه خواسته‌ام که تمام تلاش و همت خود را برای کاهش و مقابله با پدیده ضد یهودیت در فرانسه بکار بندد.

یهودیان فرانسه که تعدادشان در حدود ? ????هزار نفراست به عنوان جامعه‌ای کوچک ولی متنفذ و فعال در کنار سایر شهروندان فرانسوی در امور سیاسی این کشور دخالت می‌کنند، این دخالت از جنبه‌های متعددی برای یهودیان حایز اهمیت است.

مسایل جامعه یهودیان و مسایل تاریخی آنان بیشتر بهانه‌ای برای آوردن فشار بر وزنه‌های سیاسی فرانسه است تا آنکه واقعیت متناسبی داشته باشد.

آنان از هر فرصت مناسب استفاده کرده و با توجه به نفوذ قابل توجه‌خود در رسانه‌های اروپا خود را مدام در حال تهدید نشان می‌دهند و بنا بر این توجه مجامع سیاسی را می‌طلبند تا برای برون رفت از شرایط تهدید آنان فکری کنند.

برای مسوولان فرانسوی نیز این مساله (مشارکت سیاسی یهودیان) حایز اهمیت فراوان است، تاریخ دولت‌های گذشته فرانسه نشان می‌دهد که تا چه میزان سران سیاسی و احزاب فرانسه کوشیده‌اند، در دوره‌های مختلف به یهودیان نزدیک شده و موافقت و همراهی آنان را درحوزه سیاسی همراه داشته باشند.

به تقریب و بدون استثنا سران هر حزبی در فرانسه در زمان ریاست خود سری هم به تل آویو زده‌اند و در برخی از این سفرها به دلیل جانبداری بی‌دلیل و یا مبالغه در طرفداری مورد واکنش منفی مردم کشورهای عرب و یا فلسطینینان نیز بوده‌اند، نمونه ان لیونل ژوسپن نخست وزیر پیشین است.

بخش مهمی از اقتصاد فرانسه در اختیار یهودیان این کشور است و برادر سارکوزی، وزیر کشور، سالهای سال قدرت دوم اتحادیه بزرگ مالکان این کشور را در اختیار داشته و به تعبیری نبض اقتصاد این کشور در دست وی است.

در میان احزاب بزرگ فرانسه می‌توان رهبرانی را دید که از اظهار تعلقات صهیونیستی خود ابایی ندارند و به مناسبت‌های مختلف تلاش می‌کنند تا از منافع صهیونیزم محافظت کنند.

روبرت فوریسون به عنوان نامی آشنا در عرصه تحقیقات تاریخی و به نقد کشیدن ادعای کشتار یهودیان در جنگ جهانی دوم، با سخنان اخیر خود درهمایش هولوکاست تهران، ژاک شیراک را با چالش جدیدی مواجه ساخته و وی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ? ?????میلادی فرانسه برای جلب حمایت سیاسی لابی صهیونیست، در این زمینه واکنش نشان داده است.

فوریسون ? ???ساله به دلیل مطالعات تاریخی در خصوص رویدادهای جنگ جهانی دوم و انتقاد از قرائت موجود از این واقعه تاریخی در شمار "تجدید نظر طلبان" تاریخی قلمداد می‌شود.

تجدید نظر طلبان تاریخی، خود را گروهی فکری می‌دانند که در جست وجوی واقعیت، و زدودن ابهامات موجود در رویدادهای جنگ جهانی دوم به ویژه ادعای کشتار شش میلیون یهودی (هولوکاست) از سوی آلمان نازی در این جنگ برآمده‌اند.

تجدید نظر طلبان تاریخی از سوی گروه‌های صهیونیستی و رسانه‌های خبری حاکم بر جهان غرب "انکار گرایان" نامیده می‌شوند، چرا که به زعم آنان، این گروه واقعیات تاریخی جنگ جهانی دوم را انکار می‌کنند و در صدد تشویش افکار عمومی و منحرف ساختن آنان از حقایق مسلم تاریخی برآمده‌اند.

نهضت تجدید نظر طلبان تاریخی از اوایل سال‌های دهه ? ?????میلادی با مطرح شدن پرسش‌هایی از سوی برخی نویسندگان غربی در خصوص ادعای کشتار شش میلیون یهودی جنگ جهانی دوم آغاز شد و به تدریج و با انتشار کتابها و مقالات متعددی از سوی محققان تجدید نظر طلب، ادعاهای مطرح شده از سوی فاتحان جنگ و گروه‌های صهیونیستی در زمینه "هولوکاست" با تردیدهایی جدی روبرو گشت.

با توجه به مطرح شدن برخی مستندات تاریخی و علمی از سوی تجدید نظر طلبان تاریخی در دهه‌های ? ?????و ? ?????میلادی در نفی ادعاهای مطرح شده از سوی گروه‌های صهیونیستی و فاتحان جنگ جهانی دوم، و بی‌نتیجه ماندن پیگیری قضایی تجدید نظرطلبان، برخی کشورهای غربی در صدد وضع قوانینی بر ضد آنان برآمدند.

بدین ترتیب با تصویب این قوانین راه بر هرگونه نقد و بیان نظر مخالف با قرائت فاتحان جنگ جهانی دوم از رویدادهای این فاجعه تاریخی بسته شد و افرادی که به هر نحو وارد این حوزه ممنوعه شوند در معرض پیگیری قضایی و محکومیت قرار خواهند گرفت.

قوانینی که با عنوان مخالفت با به زیر سووال بردن جنایات مسلم تاریخی امروزه در هشت کشور اروپایی اعمال می‌شود، در عمل تمام آن کسانی را در برمی گیرد که در خصوص ادعاهای مطرح شده در زمینه کشتار گسترده و منظم یهودیان از سوی آلمان نازی در جریان جنگ جهانی دوم به بیان نقطه نظرات خود پرداخته و به نقد چنین ادعایی پرداخته‌اند.

این قانون اگر چه با عنوان مخالفت با تبعیض نژادی وضع شد و به تصویب نمایندگان مجلس ملی فرانسه رسید، اما آشکارا اقلیت متنفذ صهیونیست فرانسه را تحت حمایت خود می‌گرفت. بنابر این قانون هرگونه حرکتی که متضمن برانگیختن خشم و نفرت بر ضد گروه مذهبی و یا قومی و یا نژادی خاصی شود بزهکاری محسوب می‌شود واز سوی محاکم قضایی قابل پیگیری حقوقی خواهد بود.

با این حال و در عمل این قانون هرگونه مخالفت با صهیونیسم و یا گروه‌های یهودی افراطی ساکن فرانسه را با توجیه اهانت مذهبی و قومی به عنوان جرم و بزه عمومی قابل تعقیب از سوی دادگستری این کشور می‌داند.

اما این قانون در برابر بیان مستندات تاریخی و ادله مطرح شده از سوی تجدید نظر طلبان تاریخی ناتوان می‌نمود و توانایی محدود ساختن فعالیت تحقیقاتی وانتشار عقاید مطرح شده از سوی آنان در فرانسه را نداشت.

از این روی در سال ? ?????میلادی قانون دیگری در مجلس ملی فرانسه به تصویب رسید که هرگونه بیان مخالف با قرائت غالب با رویدادهای جنگ جهانی دوم را در این کشور را مستوجب پیگیری قضایی و مجازات می‌داند.

"ژان کلود گی سو" نماینده وابسته به فراکسیون حزب کمونیست در مجلس ملی فرانسه در دوم ماه مه ? ?????با ارایه طرحی به مجلس خواستار اعمال سختگیری هرچه بیشتر برای مقابله با تمامی اقدامات نژاد پرستانه، بیگانه ستیزانه و یهودستیزانه از نظر قانونی شده بود.

متن این طرح پس از بررسی از سوی فراکسیون حزب سوسیالیست و به ابتکار "لوران فابیون" نخست وزیر یهودی پیشین فرانسه تغییرات عمده‌ای یافت و به گونه‌ای به تصویب رسید که هرگونه ایجاد ابهام در خصوص "هولوکاست" نیز از نظر قانونی دراین کشور جرم تلقی شود.

این قانون جدید هرگونه بحث و مجادله درباره احکام دادگاه جنایتکاران جنگ جهانی دوم در نورنبرگ را خلاف قانون می‌داند و از آنجا که دراین دادگاه فاتحان جنگ جهانی، شکست خوردگان نازی را محاکمه می‌کردند، تمام ادعاهای آنان به عنوان اصول مسلم و غیر قابل مناقشه حقوقی تلقی گردید که تشکیک و ایجاد ابهام درآن مجازات کیفری را به همراه خواهد داشت.

این طرح سرانجام در تاریخ ? ???ژوین ? ?????به نام قانون "گی سو- فابیوس" به تصویب مجلس نمایندگان فرانسه رسید و همچنان به عنوان قانون مرجع در خصوص رد هرگونه بحث و تحقیق علمی در زمینه ادعاهای یهودیان درباره "هولوکاست" تلقی می‌شود.

در ماده ? ???این قانون آمده‌است: " شک و تردید و مخالفت با وقوع جنایت‌ها بر ضد بشریت چنانکه در ماده ششم اساسنامه دادگاه بین‌المللی نظامی نورنبرگ بدان تصریح شده است جرم و بزه کیفری تلقی می‌شود."
اما ماده ششم اساسنامه دادگاه نظامی بین‌المللی نورنبرگ می‌گوید: "قتل و کشتار، نفی بلد و تبعید اجباری ساکنان یک منطقه، به کار اجباری و بردگی کشاندن انسان‌ها، اخراج آنان از محل سکونت و تمام جنایاتی که برضد شهروندان غیرنظامی پیش از جنگ و در زمان جنگ صورت گرفته باشد و یا هر گونه شکنجه و آزاری که به دلایل سیاسی، نژادی و یا مذهبی صورت بگیرد و یا مواردی که با نقض حقوق انسان‌ها در قوانین موضوعه کشورهای خود انجام گیرد، مشمول پیگیری قضایی ازسوی دادگاه خواهد بود که صلاحیت رسیدگی به جنایات یاد شده را خواهد داشت."
بدین ترتیب در یکی از بزرگترین کشورهای غربی قانونی به تصویب رسید که راه را بر هرگونه بحث و مجادله و به نقد کشیدن آنچه فاتحان جنگ جهانی دوم در خصوص رویدادهای این فاجعه بشری نگاشته‌اند می‌بندد و نویسندگان تجدید نظر طلب را با مجازات زندان و جریمه‌های سنگین نقدی روبرو می‌کند.

روبرت فوریسون که مهر ماه گذشته در برابر شعبه هفدهم دادگاه کیفری پاریس به استناد قانون "گی سو- فابیوس" و به اتهام نفی جنایات جنگی علیه یهودیان در جنگ جهانی دوم قرار گرفت، یکی از معروف‌ترین چهره‌های تجدید نظر تاریخی دراین کشور است که تا کنون علاوه بر پیگیری‌های قضایی متعدد از سوی محاکم فرانسه حدود ? ???بار نیز از سوی گروه‌های صهیونیست مورد سوء قصد قرار گرفته و تا مرز جان باختن در راه بیان عقاید خود پیش رفته‌است.

فوریسون در حاشیه دادگاه اخیر خود در پاریس در گفت وگو باخبرنگارایرنا اظهار داشت که من ایرلندی هستم و ایرلندیها ترسو نیستند. من ذره‌ای از عقایدم در خصوص هولوکاست حتی به حبس نیز محکوم شوم عقب نشینی نخواهم کرد.
   
   منبع