سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

                                                            
ـ نماینده رهبری، پیام تسلیت ایشان را ابلاغ کرد
ـ رحیمیان: شیعه و سنی در یک صف واحد در برابر دشمن ایستاده‌اند
پیکر 24 تن از شهدای حادثه تروریستی مسجد جامع زاهدان روز شنبه با حضور هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم شهرهای استان سیستان و بلوچستان و مسوولان استانی و کشوری از مقابل مسجد جامع تا گلزار شهدای زاهدان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) حجت الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رحیمیان با حضور در این مراسم پیام تسلیت مقام معظم رهبری را به مردم استان سیستان و بلوچستان به خصوص خانواده معظم شهدا و جانبازان ابلاغ کرد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم با عرض تسلیت به مناسبت وقوع این حادثه تروریستی، مردم سیستان و بلوچستان را مردمی وفادار و مرزادارن واقعی ایران اسلامی توصیف و خاطرنشان کرد: وقوع چنین جنایتی در زاهدان حاصل توطئه آمریکای جنایتکار و دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان و همه مردم کشور نماد وحدت و عظمت و اقتدار در مقابل دشمنان‌ هستند؛ چراکه در طول تاریخ و در همه حال در کنار یکدیگر با صلح و آرامش زندگی کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکای جنایتکار با حمایت از گروهک‌های مخالف نظام، افرادی را تحریک می‌کند تا چنین اقدامات فجیعی را انجام دهند. استکبار در جایی به نام شیعه و در جایی دیگر به نام اهل سنت میان این دو مذهب ایجاد اختلاف می‌کند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید اظهار کرد: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی بدانند که مردم شیعه و سنی همه در یک صف واحد در مقابل آنان ایستاده‌اند. این مردم با بصیرت کافی در مقابل استکبار ایستاده‌اند و هرگز ترسی به خود راه نمی‌دهند. ملت ایران بارها ثابت کرده است که هر چه شهید بدهند و هرچه ایثارگری و فداکاری بیشتر شود اسلام پایدارتر است.

به گزارش ایسنا مردم از ساعت هشت صبح امروز ـ شنبه ـ در این مراسم با شکوه بسیار ـ علی‌رغم طولانی بودن مسیر و گرم بودن هوا ـ شرکت کردند و شعارهای محکمی سر دادند و پیام‌شان این بود که هیچ ترس و واهمه‌ای از این‌گونه اقدامات تروریستی ندارند و در مسیر دفاع و حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران محکم و استوارند.

شرکت کنندگان در این مراسم شعارهایی از جمله «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسراییل»، «مرگ بر وهابی»، «مرگ بر منافق»، «مرگ بر اشرار»، «وهابی وهابی مزدور آمریکایی»، «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست»، «الله اکبر»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، «خواسته ما از قوه قضاییه برخورد با اشرار آمریکائیست»، «مسوولین محترم امنیت امنیت» سردادند.

پیکر 22 شهید در گلزار شهدای زاهدان به خاک سپرده شد. پیکر دو تن از شهدا نیز برای خاکسپاری به شهرستان‌های زابل و کرمان منتقل ‌شد.

علی عبداللهی معاون امنیتی – انتظامی وزیر کشور در گفت‌وگو با ایسنا از « تشدید و تقویت اقدامات امنیتی در سیستان و بلوچستان تشدید» خبر داد و در عین حال با بیان این‌که « هم‌اکنون در استان سیستان و بلوچستان شرایط بدی حاکم نیست» خاطرنشان کرد که « شرایط در این استان عادی است و بعد از مراسم تشییع‌ به تهران بازمی‌گردیم.»

وی درباره نتایج به دست آمده در مورد عاملین اقدام تروریستی اخیر در زاهدان، اظهار کرد: در این مورد هنوز تناقض دیده می‌شود و چیزی روشن نشده است. باید روی این موضوع کار کرد و ما نتایج را در اولین فرصت اعلام می‌کنیم.

وی همچنین در مورد نقش بیگانگان در این اقدام تروریستی بیگانگان اظهار کرد: این‌که این عوامل حتما از یک کشور بیگانه اجیر و هدایت شده‌اند و مورد حمایت مالی و پولی قرار گرفته‌اند، صد در صد روشن است.

پنجشنبه‌شب دو انفجار در مقابل مسجد جامع زاهدان ـ که مراسم دعای کمیل به مناسبت میلاد امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) در آن بر پا بود ـ رخ داد و طبق آخرین آمار تعداد ‌306 نفر از هموطنان‌مان مجروح، 168 نفر بستری و ‌27 نفر شهید شدند.

معاون وزیر کشور از ترخیص 100 نفر از افراد بستری شده تا پایان روز جمعه خبر داد و خاطرنشان کرد که به تعداد شهدا اضافه نشده است.

به گزارش ایسنا مصطفی محمدنجار وزیر کشور ـ که به بجنورد سفر کرده است ـ با اشاره به این‌که « موضع‌گیری طوایف شیعه و سنی، اقدام تروریستی زاهدان را ـ که اقدامی انتحاری و بی‌ارزش است ـ محکوم کرد.» گفت: اقدام تروریستی توسط صهیونیست‌ها با چند هدف برگزار شد، ایجاد اختلاف میان شیعه و اهل سنت از جمله آن‌هاست.

وی تاکید کرد: اکنون دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی بر موضوع تسلط دارند و بر همه امور مشرف هستند.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه رییس کمیته روابط خارجی مجلس نیز با تاکید بر این‌که « موضوع تروریسم موضوعی فراتر از تعارفات دیپلماتیک است» گفت: با توجه به تعلل سازمان ملل در عملیاتی کردن اسناد مربوط به گروهک تروریستی ریگی، باید جمهوری اسلامی ایران این اسناد را برای روشن شدن افکار عمومی منتشر کند.

هم‌چنین اسماعیل کوثری نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز جمعه با تاکید بر پیگیری‌های جمهوری اسلامی ایران در مورد حادثه تروریستی زاهدان از بررسی این موضوع در جلسات آتی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به ایسنا خبر داد.

حسین سبحانی‌نیا عضو هیات رییسه مجلس نیز این اقدام تروریستی را ناشی از شکست اطلاعاتی سازمان‌های امنیتی آمریکا عنوان کرد که با هدف انحراف افکار عمومی صورت گرفته است.

وی به ایسنا گفت: اقدامات مربوط به ریگی، آزادی عطارز‌اده و نیز بحث شهرام امیری نقاط مثبتی برای دستگاه‌های اطلاعاتی کشور بود که دستگاه‌های اطلاعاتی آ‌مریکا نتوانستند این موضوع را مهار کنند. ریگی در جریان دستگیری‌اش به یک چنین همکاری‌های اطلاعاتی اعتراف کرد و امروز روشن است که اقدامات تروریستی کور نیز از این مجرا پیگیری می‌شود.

حسین ابراهیمی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر حضور بیشتر نیروهای امنیتی و بررسی جوانب کار در مناسبات مذهبی و اجتماعات دینی، گفت: از آن‌جا که آمریکایی‌ها از دین ضربه خوردند و جنایاتی که انجام می‌دهند در محدوده فعالیت‌های مذهبیون و متدین است، نیروهای امنیتی باید با هوشیاری و واقع‌بینی و تلاش بسیار – که تاکنون داشته‌اند و از این به بعد باید بیشتر شود – همچون گذشته که توطئه‌های دشمنان را خنثی کردند، جلوی تکرار این جنایات را بگیرند.

حبیب‌الله جدید الاسلامی رییس دانشگاه آزاد زاهدان نیز با محکومیت حادثه تروریستی زاهدان و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار این حادثه گفت: استکبار بداند که با ایجاد چنین حوادثی هیچ‌گاه نمی‌تواند بین مردم استان تفرقه‌افکنی کند؛ چراکه با این حرکات مردم هوشیارتر می‌شوند و حمایت خود را از نظام بیشتر از گذشته اعلام می دارند.

انصاریان مسوول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان نیز خاطرنشان کرد: مردم شریف استان ضمن حفظ وحدت و همدلی هم‌چون گذشته آب در آتش افروخته دشمن ریخته و ضمن نمایش اقتدار و ایستادگی خود این فتنه گران نادان را از دستیابی به اهداف پلید خود مایوس کنند.

علی‌محمد آزاد استاندار سیستان و بلوچستان با عرض تبریک و تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های شهدای این حادثه تروریستی، از روز جمعه ‌به مدت سه روز عزای عمومی در استان اعلام کرد.

در ادامه صدور بیانیه‌هایی در محکومیت این حادثه از سوی شخصیت‌ها، نهادها و سازمان‌های مختلف، رییس مجلس شورای اسلامی، سازمان بسیج دانش‌آموزی و فرهنگیان، دانشگاه سیستان و بلوچستان، امامان جمعه شیعه و سنی شهرستان خاش، بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شورای امنیت سازمان ملل، حزب‌ الله لبنان، ترکیه، ایتالیا، امارات، کویت، و .... نیز با صدور بیانه‌های جداگانه‌ای این حادثه تروریستی را محکوم کردند.

انتهای پیام