سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

به گزارش رجانیوز، این همایش که از روز 11 تا 14 مرداد در محل سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، در صبح روز اول شاهد سخنرانی مهم رئیس‌جمهوری در افتتاحیه بود و پس از آن نیز با نشست‌ها، سخنرانی‌ها و‌ ضیافت‌ها و بازدیدهایی ادامه یافت.

همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور در حالی هفته گذشته با سخنرانی رئیس‌جمهور و برگزاری پنل‌های تخصصی برگزار شد که از همان صبح اولین روز همایش خبر حضور هوشنگ امیراحمدی در این همایش و معرفی او به‌عنوان دلال رابطه با امریکا حاشیه‌ساز شد.

به گزارش رجانیوز، این همایش که از روز 11 تا 14 مرداد در محل سالن اجلاس سران تهران برگزار شد، در صبح روز اول شاهد سخنرانی مهم رئیس‌جمهوری در افتتاحیه بود و پس از آن نیز با نشست‌ها، سخنرانی‌ها و‌ ضیافت‌ها و بازدیدهایی ادامه یافت.

اما سخنان حاشیه‌ساز رحیم‌مشایی در اولین روز این همایش و خبر دعوت از هوشنگ امیراحمدی که یک کوتوله سیاسی بیشتر نیست، متن این همایش را تحت‌الشعاع قرار داده و برگزارکنندگان این همایش نیز به‌جای اعلام نتایج عملی و مثبت همایش که هزینه زیادی نیز در قدم اول برای کشور داشته است، درگیر همین حاشیه‌ها شده‌اند.

مشایی روز چهارشنبه در واکنش به خبر دعوت از امیراحمدی برای حضور در این همایش گفت: باندی که همواره امیراحمدی را وارد کشور می‌کرد و رسانه هایش را علیه وی و رقبای خود فعال می ساخت، این بار هم همان سناریوی قدیمی را اجرا کرد تا به زعم خود علیه دکتر احمدی نژاد عملیات روانی کند. وی شیوه رفتاری این باند را غیر اخلاقی و خودخواهانه دانست که دیگر کارآیی ندارد و گفت: اهداف این باند و روش رفتاری آن ها هیچ تناسبی با منافع نظام و کشور ندارد.

اشاره مشایی به سرمقاله روز سه‌شنبه 11 مرداد روزنامه کیهان بود که به دعوت و حضور امیراحمدی در همایش پرداخته بود. همین اظهارات مشایی موجب شد روزنامه کیهان روز پنج‌شنبه 14 مرداد تصویر دعوتنامه‌ای را به‌عنوان "دعوتنامه امیراحمدی" منتشر کند و بنویسد مگر همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور حمام عمومی است که امیراحمدی بدون دعوت در آن حضور یافته باشد؟

این در حالی است که گویا شورای ایرانیان خارج از کشور با ارسال تکذیبیه‌ای برای کیهان تصویر دعوتنامه را جعلی خوانده است.

اما پیگیری‌های خبرنگار رجانیوز حاکی است امیراحمدی در تاریخ دو مردادماه 1389 وارد تهران شده و 13 مرداد تهران را ترک کرده است. البته اسم او در مدعوین دعوت شده هتل استقلال وجود ندارد و در سالن همایش ایرانیان نیز حضور نداشته است.

با این حال، مهم‌تر از صحت ادعای هر یک از این دو طرف، این است که امیراحمدی در حال حاضر در نگاه سیاستمداران امریکایی محلی از اعراب ندارد و به‌نظر می‌رسد بزرگ کردن این کوتوله سیاسی که به دروغگویی معروف است و تلاش می‌کند با ادعاهای بزرگ برای خود اعتبار بتراشد، رفتار صحیحی نیست و برای نقد این همایش که برای دومین بار طی 31 سال پس از انقلاب چنین برنامه‌ای ترتیب داده شده بود، باید مبانی انتقاد از قوت بیشتری برخوردار باشد.

در این همایش،‌ تعداد زیادی از متخصصان ایرانی و سرمایه‌داران خارج از کشور حضور داشتند و فارغ از اینکه همایش ایرانیان مقیم خارج از کشور چه فواید و مضراتی ممکن است برای کشور داشته باشد که نیازمند کار کارشناسی است اما توجه داشتن به چگونگی استفاده از ظرفیت چهار میلیون ایرانی مقیم خارج از کشور که تعداد زیادی از آن‌ها جزء افراد فعال، تحصیلکرده و توانمند کشورهای مقیم محسوب می شوند، واقعیتی است که انکار آن عملاً به منافع ملی کشور ضربه می‌زند.

تبلیغات سوء رسانه‌های خارجی نه تنها ایرانیان خارج از کشور را در سیطره نفوذ خود قرار داده است بلکه به‌نحوی ایرانی‌های داخل کشور را نیز درگیر کرده است و لزوم فعالیت فرهنگی و اقدامات مؤثر برای جذب این افراد و سرمایه‌های مادی و یا علمی آن‌ها به کشور آن‌هم در شرایط کنونی و افزایش فشارهای خارجی علیه ایران اقدام پسندیده‌ای است.

همچنین، دعوت از ایرانیان مقیم خارج از کشور زمینه های زیادی برای تبادل افکار با پژوهشگران داخل کشور نیز ایجاد می کند که گسترش آن می‌تواند شرایط را برای جذب حداکثری فراهم کند.

در عین حال، آنچه که باید به‌جای دعوت کردن یا نکردن از امیراحمدی محور پرسش رسانه‌ها باشد و مسئولین موظفند در قبال آن پاسخگو باشند، دستاوردهای این همایش پر هزینه اعم از دستاوردهای مادی، معنوی، علمی و سرمایه‌گذاری آن است.

 منبع خبر : http://www.rajanews.com/detail.asp?id=57539

 

مطالب مرتبط :

- کیفیت برخورد خودی و غیرخودی با همایش بزرگ ایرانیان مقیم خارج کشور

خداوند با هیچ یک از ما قوم و خویشی ندارد !

 

آخرین به روز رسانی ( یکشنبه ?? مرداد ???? ساعت ??:?? )