سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

رئیس جمهور با بیان اینکه ایران کانون مکتب اسلام ناب محمدی (ص) و متعلق به همه بشریت است و چیزی به نام نژاد ایرانی وجود ندارد، گفت: چه طور کسی می‌تواند قرآن بخواند و خود را پیرو اسلام بداند، اما با رژیم صهیونیستی دوست باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر امور رسانه‌های ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور صبح امروز یکشنبه در هشتمین همایش گرامیداشت هفته جهانی مساجد با تاکید بر نقش ائمه جماعات اظهار داشت: ائمه جماعات به مساجد روح و حرکت می‌دهند.
وی مساجد را محل اتصال آحاد مردم به امام عصر (عج) دانست و خاطر‌نشان کرد: مساجد محل عملیاتی کردن برنامه‌های امام عصر(عج) برای اداره جامعه هستند. ائمه جماعات هم نقش مهمی در اداره جامعه دارند زیرا دین منهای امام بی‌معنا و با بی دینی تفاوتی ندارد.
رئیس جمهور افزود: نمی‌توان جهان را با تفسیرهای مختلفی از قرآن اداره کرد. اداره دنیا به تفسیر واحدی نیازمند است که اگر کسی به آسمان متصل نباشد، نمی‌تواند این تفسیر را انجام دهد.
احمدی‌نژاد با اشاره به نقش مساجد در ایجاد یک جامعه متعالی اظهارداشت: مساجد، زیربنای انجام فعالیت‌های فرهنگی هستند که البته این موضوع در برنامه پنجم توسعه مورد توجه قرار گرفته است‌.
وی با اشاره به اهمیت مساجد‌، خانواده و روزی حلال در جامعه گفت: بدون روزی حلال همه اقدامات بی‌اثر خواهد بود. مبارزه با ربا تضمین کننده روزی حلال است. نظام مادی همه تلاش خود را برای ویران کردن مساجد،‌ معابد و همچنین متلاشی کردن خانواده‌ها انجام می‌دهد. از این رو وجود روزی حلال نقش به سزایی در شکل‌گیری فطرت پاک انسان‌ها دارد.
رئیس جمهور موفقیت در فعالیت‌های فرهنگی را نیازمند ایجاد شبکه مستحکم‌، فعال‌، با نشاط و منور به نور ولایت دانست و ادامه داد: ولایت و سلسله مراتب آن تنها مجرای انتشار کمالات و حقایق است. این موضوع به قدری اهمیت دارد که نقطه تمرکز شیطان هم در از بین بردن رابطه انسان با ولایت قرار گرفته است‌.
احمدی‌نژاد در بخشی از سخنان خود درباره علل وجود دشمنی‌های بسیار در عرصه جهانی خاطر‌نشان کرد: امروز شاهد سنگین‌ترین و گسترده‌ترین دشمنی‌های تاریخ علیه ملت ایران هستیم، زیرا ایران یک ظرفیت عظیم و تنها مجموعه‌ای است که می‌تواند با بسیج ملت‌ها در برابر دشمنان بایستد. همچنین آنان می‌دانند که هرگاه در طول تاریخ‌، ملت ایران فرصتی پیدا کرده است، امواج انسانی آن همه دنیا را فرا گرفته است.
وی افزود: همواره ایرانیان در به وجود آمدن علم، توحید‌، فرهنگ‌، یگانه پرستی‌، رفتار انسانی و ارزش‌های متعالی نقش به سزایی داشته‌اند‌.
رییس جمهور فرهنگ حاکم بر ایران را برآمده از اندیشه امامت و ولایت دانست و اضافه کرد: این فرهنگ می‌تواند دنیا را اداره کند، زیرا این فرهنگ در طول قرن‌ها توسط علمای فداکار و مجاهد نهادینه شده است.
‌احمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز ایران یک جغرافیا‌، ملت و یا یک نژاد خاص نیست‌، بلکه به معنای عدالت‌، یکتاپرستی‌، ایستادگی در مقابل ظالمان‌، عدالتخواهی و تلاش یکپارچه یک ملت برای برپایی حیات طیبه است‌، اظهار داشت: ایران کانون مکتب اسلام ناب محمدی (ص) و متعلق به همه بشریت است و چیزی به نام نژاد ایرانی وجود ندارد، زیرا اسلام بشر را در 1400 سال پیش از نژاد ، قوم و رنگ عبور داده است‌.
وی با اشاره به مظلومیت بسیاری از ملت‌های جهان خاطر نشان کرد: در بسیاری از کشورها به مسلمانان اجازه اظهار‌نظر در روز قدس را هم نمی‌دهند و اگر امروز امید و انگیزه‌ای در نگاه به مسایل جهانی به وجود آمده است، به واسطه ایستادگی ملت ایران است‌.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از رفتار برخی از کشورهای اسلامی در حمایت از رژیم صهیونیستی، تصریح کرد‌: چه طور کسی می‌تواند قرآن بخواند و خود را پیرو اسلام بداند، اما با رژیم صهیونیستی دوست باشد. برخی از کشورها، ملت‌ها را به اسلامی دعوت می‌کنند که رژیم صهیونیستی را به رسمیت می‌شناسد‌، در مقابل کشتار غزه سکوت می‌کند و چپاول استعمارگران را مخفی می‌کند‌. در واقع این اسلام مردم را به جای دعوت به پرستش خداوند به پرستش طاغوت دعوت می‌کند‌. آنها از ایران وحشت دارند زیرا اگر ایران حرکت کند، بساط این تفکر، برچیده خواهد شد.
احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به نقش حضرت امام (ره) در زنده نگه داشتن موضوع فلسطین، خاطرنشان کرد: امام (ره) پرچم قدس را که متعلق به همه بشریت بود، به اهتزاز درآوردند و اگر ایران نبود، فلسطین در تاریخ دفن شده بود‌.
وی با بیان اینکه اندیشه‌ای که از ایران منتشر می‌شود‌، منطبق بر فطرت الهی‌، انسانی و جایگزین مناسبی برای فرهنگ مادی است‌، گفت‌: هر کس در راه خدا و زیر پرچم ولایت حرکت کند، همیشه پیروز است. به همین دلیل استعمارگران و سلطه‌طلبان همه توان خود را برای مقابله با ایران بسیج کردند و می‌دانند که سستی ایران موجب حمله دشمنان به عراق، لبنان و سوریه خواهد شد.
رییس جمهور درباره تهدید اروپا به تحریم مبادله کالا با ایران خاطرنشان کرد‌: اقتصاد ایران 900 میلیارد دلاری است، ‌در حالی که رقم مبادله ایران با اروپا 24 میلیارد دلار است، بنابراین اگر این تبادل انجام نشود، مطمئناً ملت ایران جشن خواهد گرفت‌.
‌احمدی‌نژاد با اشاره به بی‌تاثیر بودن تحریم‌ها علیه ملت ایران، تصریح کرد‌: حتی اگر تحریم‌ها اثری بگذارد، به دوره ریاست جمهوری اوباما نمی‌رسد، اما قطعاً تاثیر عمیق تحریم‌ها موجب شکوفایی، خودکفایی و قدرتمندتر شدن اقتصاد ایران خواهد شد.
وی قطعنامه‌های صادر شده علیه ایران را ظالمانه دانست و افزود: هیچ کس در دنیا این قطعنامه‌ها را نپذیرفته است، به طوریکه اتحادیه «مرکوسور» متشکل از کشورهایی مانند برزیل، آرژانتین و ونزوئلا به شدت مخالفت خود را با این تحریم‌ها اعلام کردند‌. د‌شمنان از این تحریم‌ها تنها برای دستیابی به اهداف خود در ایجاد جنگ روانی علیه ایران استفاده می‌کنند‌.
‌رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ایران برای اداره دنیا برنامه‌ای را تهیه کرده است، خاطر‌نشان کرد: در این برنامه دشمنان هم نقشی دارند و آنها امروز دقیقاً کاری را که ایران می‌‌خواهد، انجام می‌دهند به طوریکه با صدور قطعنامه علیه ایران ظالمانه بودن شورای امنیت و سایر سازمان‌های بین‌المللی را با سند اثبات می‌کنند.
احمدی‌نژاد درباره ادعاهای سلطه‌گران مبنی بر ساخت بمب اتم توسط ایران اظهار داشت‌: اگر ایران بخواهد بمب اتم بسازد، از دشمنان هراسی ندارد‌. اما به دلیل ادای تکلیف دینی خود این کار را انجام نمی‌دهد، زیرا تکلیف دینی و دستور رهبری عزیز، ساختن بمب اتم را ممنوع کرده است، ضمن اینکه بمب را در مناسبات جهانی موثر نمی‌دانیم‌.
وی درباره تصمیمات کارگروه تحریم‌ها در دولت، اظهار داشت‌: بر اساس تصمیم این کارگروه، ایران از فرصت تحریم‌ها برای گسترش و جهانی شدن تولیدات و برپایی نظام جدید اقتصادی در جهان استفاده خواهد کرد که البته در نهایت این راهکارها منجر به سقوط دشمنان خواهد شد‌.
رییس جمهور با اشاره به ادعای دشمنان مبنی بر فشار به دولت از طریق مردم ایران، خاطر‌نشان کرد :دولت ایران تنها دولتی است که به طور کامل در دنیا مشروعیت دارد. زیرا هم رای ملت را دارد و هم تنفیذ شده است‌. همچنین بالاترین پشتیبانی از یک دولت در ایران محقق شده است‌. مطمئناً دشمنان آرزوی وارد کردن کوچکترین فشاری را بر دولت ایران از طریق ملت با خود دفن خواهند کرد.
‌احمدی‌نژاد با اشاره به روابط و همکاری ایران با کشورهای مختلف دنیا ‌گفت: بیشتر کشورهای دنیا در مذاکرات‌، مبانی قاطع و اصولی ایران را قبول دارند، زیرا در اقتصاد و سیاست به دنبال راه جدیدی هستند. مطمئنا آینده متعلق به جریان اسلام ناب محمدی (ص) و عدالت خواهی همه ملت‌های دنیا در عرصه جهانی است.
وی با بیان اینکه دشمنان ایران از نظر تئوریک به بن بست رسیده‌اند‌، گفت: آنها بدون داشتن منطق تنها به زور اسلحه پیش می‌روند، این در حالیست که جاذبه‌، موجب دوام اندیشه و فرهنگ خواهد شد و فرهنگی که امروز در دنیا می‌خواهد با زور اسلحه منتشر شود به بن بست مدیریتی رسیده است‌.
رئیس جمهور با بیان اینکه نظام طبقاتی برپایه ظلم استوار است، خاطر‌نشان کرد: ظلم هیچ گاه پایدار نمی‌ماند، سلطه گران حتی به اهل بیت و پیامبر (ص) نیز ظلم کردند و انسان‌، ایمان‌، محبت و پاکی و قداست را هم از بین بردند. مطمئناً ملت ایران این افراد را با فرهنگ‌، تدبیر و منطق از دنیا بیرون خواهد کرد.
احمدی‌نژاد با اشاره به همراهی برخی از نیروهای داخلی با دشمنان اظهار داشت‌: افرادی که تصور می‌کنند به واسطه دشمن می‌توانند به جایی برسند و جام زهر را آماده کردند، بدانند دوره آنها به پایان رسیده و دیگر تکرار نخواهد شد و ملت ایران جام زهر را به کام بدخواهان فرو خواهد کرد.
انتهای پیام/ب