سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

طبعا آنچه امروز روی داد، حادثه کوچکی نبود و موجب شد مردم ما و دوستداران ما و خود ما بپرسیم که امروز چگونه عمل کردیم و بعد از این چگونه می خواهیم عمل کنیم؟ از همان نخستین لحظات درگیری، نیروهای مقاومت که در بالاترین درجه آمادگی بودند با انضباط کامل بسیج شدند و حوادث را دنبال کردند
<**ادامه مطلب...**>
به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از شبکه خبر ، دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در جشن چهارمین سالگرد پیروزی لبنان در جنگ 33 روزه تابستان سال 2006 میلادی طی سخنانی که به طور مستقیم از شبکه المنار پخش می‌شد، با اشاره تجاوز مرزی روز گذشته رژیم صهیونیستی به لبنان گفت:« آنچه در مرز لبنان و فلسطین اشغالی روی داد، رویارویی دلاورانه ارتش ملی لبنان بود».

 سید حسن نصر الله با بیان اینکه تجاوز اسرائیل به لبنان متوقف نشده است، و درگیری های دیروز در مرز لبنان با فلسطین اشغالی در شهرک "العدیسه" رویارویی قهرمانانه افسران و سربازان ارتش ملی لبنان با نظامیان رژیم صهیونیستی بود، تاکید کرد:« به صراحت می گویم در هر جایی که دشمن صهیونیستی به ارتش لبنان تعدی کند و جنبش مقاومت در آنجا حضور داشته باشد یا از مقاومت خواسته شود که خود را به آنجا برساند، مقاومت ساکت و بی صدا باقی نخواهد ماند و پاسخ اسرائیل را قاطعانه خواهد داد».

وی با بیان اینکه جنگ اسرائیل علیه لبنان به شکل های گوناگون علیه حاکمیت و سرزمین و ملت و امنیت و ثبات و ساکنان و کودکان لبنان همچنان ادامه دارد، گفت:« مقاومت در آمادگی کامل به سر می برد».

نصرالله افزود: «آنچه دیروز شاهد آن بودیم یکی از مصادیق دیگر این تجاوزگری بود؛ طبعا گروهی از نیروهای ارتش لبنان که در مرز مستقر بودند به وظیفه خود عمل و باوجود اندک بودن امکانات مادی با تجاوزگری به مقابله پرداختند و در این راه شهدا و مجروحانی تقدیم کردند».

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد:« ما لبنانی ها اعم از ارتش و ملت و جنبش مقاومت، صاحب عظیم ترین تجربه در تاریخ معاصر هستیم که توانست پیروزی هایی تاریخی به دست آورد».

وی با بیان اینکه همچنین یک خبرنگار لبنانی به شهادت رسید، افزود:« شهادت خبرنگاران در لبنان چیز عجیبی نیست».

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد:« طبعا آنچه امروز روی داد، حادثه کوچکی نبود و موجب شد مردم ما و دوستداران ما و خود ما بپرسیم که امروز چگونه عمل کردیم و بعد از این چگونه می خواهیم عمل کنیم؟ از همان نخستین لحظات درگیری، نیروهای مقاومت که در بالاترین درجه آمادگی بودند با انضباط کامل بسیج شدند و حوادث را دنبال کردند».

نصرالله گفت:« ما با برادرانمان با رهبران مقاومت در جنوب در تماس بودیم و به آنها گفتیم اقدامی نکنید و منتظر دستور بمانید؛ زیرا حکمت و مصلحت و وفاداری ایجاب می کرد که جنبش مقاومت - همان گونه که عمل کرد - خود را در اختیار ارتش لبنان قرار دهد که مسئول رویارویی مستقیم بود».

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد:« حزب الله با فرمانده ارتش لبنان تماس گرفت و اطلاع داد که ما در صحنه حضور داریم و آماده ایم، ما با شما و پشتیبان شما و در اختیار شما هستیم».

وی گفت: «ما همچنین با جناب رئیس جمهور و رئیس مجلس نمایندگان و رئیس کابینه تماس گرفتیم و به آنها گفتیم که ما باوجود دردی که از مشاهده اوضاع تحمل می کنیم هیچ حرکتی نمی کنیم، جنبش مقاومت منضبط عمل خواهد کرد ولی کاملا آماده و در اختیار فرماندهی ارتش است».

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: «در هر حال پیام لبنان به دشمن اسرائیلی که با خون همراه بود کاملا روشن بود و پیام این بود که لبنان با هیچ گونه تجاوز یا دست اندازی به یک وجب از خاک مقدس خود مدارا نخواهد کرد و با شجاعت کامل مقابله خواهد کرد».

وی با بیان اینکه لبنان از رو به رو شدن با رژیم صهیونیستی ترسی ندارد؛ افزود:« ارتش لبنان بدون آنکه سرپناهی داشته باشد در برابر آنها می ایستد».

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: «از بی شرمی دشمن است که ارتش لبنان را مسئول آغاز درگیری معرفی کرد و دولت لبنان را مسئول این حوادث دانست و حتی از این که ارتش لبنان در برابرش ایستاده است ابراز شگفتی کرد».

سید حسن نصرالله در ادامه سخنرانی اش افزود:« یکی دیگر از پیام های درگیری امروز در جنوب لبنان این بود که مقاومت لبنان در آمادگی به سر می برد و همسو با ارتش است».

وی گفت: «پیام مهم دیگر این است که ملت لبنان در العدیسه و کفرکلا و همه شهرک های خط مقدم، ثابت قدم و با عزم راسخ در سرزمین خود می ماند و مانند شهرک نشینان ترسوی آنها وحشت زده نمی شوند».

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: «امروز، بار دیگر معادله ارتش و ملت و مقاومت مستحکم شد ، همان گونه که در جنگ ژوئیه 2006 چنین شده بود».

نصرالله خاطرنشان کرد:«امروز، مواضع ارتش لبنان با تانک گلوله باران شد هرچند گفته می شود در این حملات از هلی کوپتر هم استفاده شد. در این حادثه همچنین افرادی از ارتش و افرادی غیرنظامی شهید و زخمی شدند».

وی افزود: «جوانان مقاومت در العدیسه و کفرکلا و مناطق اطراف حضور داشتند و از آنها خواسته شده بود خویشتندار باشند زیرا ما خود را در اختیار ارتش قرار داده بودیم».

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: «امیدوارم همه سیاستمداران و حاکمان و روحانیون و لبنانی ها و عرب ها و جهانیان به ما نیرو ببخشند زیرا ما از ارزش ها و اخلاق و مسئولیت ها و تعهداتمان دست بر نداشتیم».

نصرالله افزود:« از نظر ما، افسران و سربازان ارتش لبنان از جنبه انسانی برادران ما و فرزندان و پدران و دوستان و عزیزان ما هستند و از جنبه ملی، آنها نماد شرافت و سربلندی همه لبنانی ها هستند».

نصرالله همچنین از مصداق های تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان را اقدام اسرائیل به نقض مکرر حاکمیت لبنان دانست و افزود:« از چهاردهم اوت سال 2006 تاکنون بیش از هفت هزار مورد نقض قطعنامه 1701 به دست اسرائیل شمارش شده است».

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: «طبعا دنیا دست روی دست گذاشته و شورای امنیت که این قطعنامه را صادر کرده است اقدامی برای محترم شمرده شدن قطعنامه اش انجام نمی دهد؛ در این مدت هیچ کس به خود جرئت نداده است که خواستار احترام گذاشته شدن به قطعنامه های بین المللی شود».

دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در ادامه سخنرانی خود به مناسبت چهارمین سالگرد پیروزی مقاومت گفت: «

مصداق دیگر ادامه داشتن تجاوز اسرائیل به لبنان، بمب های خوشه ای است که در جنوب لبنان پخش شده است».

سید حسن نصرالله افزود« این بمب ها در مقابل چشم همه جهانیان قرار دارد و طبعا یونیفیل (نیروهای پاسدار صلح مستقر در جنوب لبنان) گزارش هایی در این خصوص می نویسد و این گزارش ها از رسانه ها پخش می شود».

وی گفت:« بمب های خوشه ای در جنوب لبنان سیصد و شش نفر از شهروندان را زخمی کرده است که بسیاری از آنها دچار قطع دست یا پا یا معلولیت کامل شده و تا کنون چهل و چهار نفر اعم از مرد و زن و کودک بر اثر برخورد با این بمب ها به شهادت رسیده اند».

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین با اشاره به جاسوسی های اخیر رژیم صهیونیستی گفت: «نفوذ به داخل بخش مخابرات، نه تنها به اسرائیلی ها سیطره اطلاعاتی می دهد بلکه به آنها قدرت زیادی برای کنترل کردن بخش مخابرات لبنان می دهد؛ این مسئله را مهندسان و تکنیسین ها باید به مردم توضیح دهند تا آگاه شوند و احتیاط کنند».

وی با بیان اینکه ظرف کمتر از دو سال، بیش از دویست جاسوس اسرائیل شناسایی شده اند، گفت: «برخی از این جاسوس ها مسئولیت های مهم و خطرناکی داشتند و برخی هم کارمندان قدیمی بودند و بدون شک شناسایی این مزدوران و جاسوس ها ضربه ای منحصر به فرد به دشمن و اطلاعات دشمن وارد کرد».

سید حسن نصرالله افزود: «ما خواستار صدور حکم اعدام برای تعدادی از جاسوسها بودیم که بحمدالله این حکم برای تعدادی از آنها صادر شده است ؛ ما مدت زیادی نباید منتظر بمانیم زیرا درگیر جنگ واقعی هستیم».

>