سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

بصیرت: عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد فرهاد رهبر، غلامحسین الهام، شجاعی فرد و حمید میرزاده را از گزینه های مطرح برای ریاست دانشگاه آزاد دانست.

فرهاد دانشجو با بیان این که هنوز جلسه اعضای هیئت امنای این دانشگاه برگزار نشده است، اظهار داشت: احکام اعضای هیئت امنا توسط رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر شده ولی هنوز دعوتنامه ای برای برگزاری جلسات این هیئت صادر نشده و اتفاق جدیدی در این زمینه رخ نداده است.

به گزارش فارس، وی در خصوص احتمال معرفی سرپرست دانشگاه آزاد از سوی هیئت موسس این دانشگاه افزود: اگر قرار باشد رئیس و یا سرپرست جدیدی برای دانشگاه آزاد معرفی شود، این کار باید توسط هیئت امنا انجام شود چون هیئت موسس در اساسنامه جدید و حتی گذشته دانشگاه آزاد وظیفه ای در این زمینه ندارد.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد با بیان این که در اساسنامه دانشگاه آزاد ذکر شده که هیئت امنا باید رئیس و یا سرپرست را معرفی کند، گفت: بعد از معرفی گزینه موردنظر توسط هیئت امنا و بررسی و تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی، هیئت موسس حکم فرد جدید را صادر می کند.

دانشجو با بیان این که معرفی سرپرست جدید از سوی هیئت موسس با اساسنامه مغایر است، خاطرنشان کرد: اکنون فرهاد رهبر، غلامحسین الهام، شجاعی فرد و میرزاده گزینه های مطرح برای ریاست دانشگاه آزاد هستند و اگر هیئت موسس بخواهد می تواند گزینه های پیشنهادی خود را برای این کار به هیئت امنا معرفی کند تا در نهایت شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را بررسی و تایید کند.

عبدالله جاسبی از زمان تاسیس دانشگاه آزاد تاکنون ریاست این دانشگاه را بر عهده داشته است، به زودی پست خود را واگذار خواهد کرد. منابع مطلع در گفت وگو با کیهان این خبر را تایید کردند.

بنابراین گزارش، حمید میرزاده دبیر هیئت موسس دانشگاه آزاد گزینه مورد علاقه و پیشنهادی اکبر هاشمی رفسنجانی برای سرپرستی این دانشگاه است.