سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ همانگونه که پیش‏بینی می‏شد، مسئولان امنیتی و اطلاعاتی بحرین اقدام به برقراری محدودیت‏های شدید امنیتی برای شیعیان این کشور کرده‏اند که با انتشار چهره و نام بیست تن از فعالان سیاسی و حقوق بشری شیعه از تلویزیون دولتی این کشور آغاز شده است.

از سویی با نزدیک بودن انتخابات پارلمانی این کشور و احتمال ورود فعالان سیاسی مشهور شیعه به پارلمان، سازمانهای اطلاعاتی بحرین با همکاری آمریکا، انگلیس و استخبارات عربستان، مجموعه‏ای ازاقدامات رسانه‏ای و تبلیغاتی را در پیش گرفته‏اند تا مانع از رأی آوردن شیعیان شوند و یا حداقل اینکه اکثریت تأثیرگذار و متحدی نباشند. چراکه بیش از هفتاد درصد جمعیت این کشور حاشیه دو بحر خلیج فارس و دریای عمان را شیعیان تشکیل می‏دهند.

همچنین یکی دیگر از سیاست‏های جدید اتخاذ شده از سوی مقامات بحرینی برای سرکوب شیعیان، زدن اتهاماتی چون "اقدام علیه امنیت ملی"، "همکاری با کشورهای بیگانه(که قطعا منظور نظر آنها ایران است!)"، "همکاری با تروریسم بین‏المللی(!)" و ... است که سعی دارند تا علاوه بر آنکه افکار شهروندان شیعی را تحت تأثیر خود قرار می‏دهند، از میزان محبوبیت بزرگان و روحانیون سرشناس شیعه نیز در این کشور بکاهند.

رادیو "الشرق" در گفتگو با یکی از مقامات امنیتی یکی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس، پرده از همکاریهای سازمان اطلاعات بحرین با استخبارات سعودی و سازمانهای جاسوسی آمریکا و انگلیس برای متهم کردن ایران به دخالت در امور داخلی بحرین برداشت.

این منبع که نخواسته نامش فاش شود، گفته است: «بحرین با کمک کشورهای عضو سازمان همکاری خلیج فارس در پی آن است تا پروژه در محاق بردن شیعیان و نشانه رفتن انگشت اتهام دخالت در امور داخلی این کشورها به سوی ایران را کلید زده و در طول چند ماه به پایان برسانند. زمانی که نزدیک به انتخابات پارلمانی بحرین خواهد بود و بیم آن می‏رود تا شیعیان به اکثریت نیرومندی در مجلس بحرین تبدیل شوند و بتوانند با بسیاری از اقدامات دولت مخالفت کنند.»

گفتنی است چهره و نام سعید الشهابی و جعفر الحسابی از "جنبش آزادگان بحرین"، عبدالجلیل عبدالله السنکیس و حسن علی حسن مشیمع از "جنبش حق" به همراه چند تن دیگر از فعالان سیاسی داخل و یا خارج بحرین، طی دو روز گذشته از تلویزیون دولتی بحرین نمایش داده شده و به عنوان ناقضان امنیت داخلی این کشور و اقدام کنندگان علیه آن معرفی شده‏اند!!!

........................

پایان پیام/133-144