سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

تهران- ارامنه تهران عصر روز جمعه  با برپایی تجمعی اعتراض آمیز مقابل کلیسای گریگور مقدس هتک حرمت نسبت به ساحت مقدس قران کریم رامحکوم کردند. 

به گزارش روزجمعه خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا، تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضامین "پیام انجیل؛ صلح و محبت نه جنگ و اهانت"و "ما جامعه ارامنه عمل شرم آور اهانت به قرآن کریم را محکوم می کنیم" ، خشم و انزجار خود را از این عمل توهین آمیز اعلام کردند. آنان همچنین با سر دادن شعارهایی چون "مرگ بر‌ آمریکا"، "مرگ بر اسرائیل"، "مسیحی، مسلمان ، اهانت به قرآن، اهانت به ادیان"، "ای پیرو شریعت ،مرو به خواب غفلت"، "سکوت هر مسیحی، سکوت هر مسلمان، خیانت است به ادیان"، "فتنه صهیونیستی دیگر اثر ندارد، حربه دین ستیزان دیگر خطر ندارد"، "به جان ادیان فتادی چو گرگ، 11 سپتامبر دروغی بزرگ" و "کشیش صهیونیستی اعدام باید گردد" خواستار برخورد قاطع با عاملان این حرکت توهین امیز شدند.

"گئورگ وارطان" نماینده ارامنه تهران و شمال در مجلس شورای اسلامی نیز در بین تجمع کنندگان با خواندن مطلبی از انجیل متی گفت: همسنگران دیروز و همسایگان امروز؛ در این روزهای عجیب که این اشرف مخلوقات در حال تخریب چهره خود است ، ما باید شرمنده نیاکان و آیندگان باشیم، چه زیباست این گردهمایی چرا که بیش از پیش نیازمند تجدید وحدت هستیم. وی با بیان اینکه متاسفانه ساحت مقدس قرآن کریم توسط عده ای جاهل مورد اهانت قرار گرفته است، اظهار داشت: آنان با این اقدام خود تنها به دنبال یک هدف هستند و آن جلوگیری از پیشرفت و تجمع افکار ادیان مختلف است. وی ادامه داد: اهانت به کتاب مسلمانان در واقع ننگین ترین استفاده ابزاری از دین است و اینگونه رفتار کوردلانه و نامقبول مجالی برای خودنمایی ندارد.

نماینده ارامنه تهران و شمال در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قصد آنان از انجام چنین عملی جدایی بین ادیان بود اما با همت رهبران دینی این تهدید به فرصتی برای تجدید پیمان تبدیل شد. وی با تاکید بر اینکه فلسفه وجودی ادیان آزادگی است، یادآورشد: قیام حضرت عیسی چه در زمان حیات و چه پس از آن برای ظلم ستیزی، نفی استکبار، رواج عدالت، برابری و برادری و رسیدن به آزادگی بوده است. وارطان افزود: آنان در لباس مسیحیت کتاب آسمانی مسلمانان که تبلور و منشور این دین بزرگ الهی است را مورد اهانت قرار دادند که این اقدام آنان نه در تحکیم مسیحیت، بلکه در راستای ایجاد جنگ بین ادیان صورت گرفت. وی بیان داشت:‌ ارامنه همواره در مجامع مختلف از جمله دانشگاه ها و مدارس کشور حضور داشته و در انجام وظایف شهروندی خود کوشا بوده اند، بویژه آن هنگام که در میادین خارج از کشور پرچم ایران به واسطه پیروزی ورزشکاران ارمنی برافراشته می شود احساس غرور می کنند.

نماینده ارامنه تهران و شمال در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هتاکان به قرآن، وحدت و همبستگی پیروان ادیان ابراهیمی را هدف قرار داده اند، بنابراین نباید در دام آنها گرفتار شد و در پی انتقام از آنها بر آمد چرا که این همان اشتباهی است که دشمنان قسم خورده اسلام در انتظار آن هستند. همچنین در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین "اسدالله صمدی" به نمایندگی از تشکل های مذهبی شرق تهران گفت: مکتب انبیاء آمده است تا انسان تکریم شده و به حقیقت انسانی خود نائل شود. وی تصریح کرد: همانگونه که در ادیان مختلف مساله تکریم انسان مورد تاکید قرار گرفته است در دین اسلام نیز بر تکریم اهل دین و دیانت بسیار سفارش شده است. وی اظهار داشت: تکریم قبور انبیای الهی، مکان های مذهبی و کتاب مقدس ادیان مختلف نیز جلوه دیگر تکریم است که متاسفانه نادیده گرفته شده و ما شاهد اهانت به مسجد الاقصی، قبر حضرت یوسف (ع) و قرآن کریم هستیم. وی با بیان اینکه تمامی این حرکات محکوم است چرا که تمام انبیا در قلوب ما جای دارند، خاطرنشان کرد: تکریم عالم و دانشمند، معلم، والدین و شهدا از دیگر جلوه های احترام است که در دین اسلام نیز بسیار مورد تاکید قرار گرفته است. در پایان این مراسم قطعنامه ای در پنج بند مبنی بر اعلام انزجار ازسناریوی پلید دشمنان در ایجاد فرقه های انحرافی نظیر شیطان پرستی و ماجرای سلمان رشدی، کاریکاتوریست دانمارکی و اهانت به قرآن قرائت شد و از علما و اندیشمندان تمامی ادیان الهی و مسوولان مراکز فرهنگی و هنری خواسته شد تا با هدف ممانعت از هر گونه اهانت، منشور جهانی احترام به حقوق ادیان را تدوین کنند.