سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

امام جمعه بروجرد گفت: جنگ  تحمیلی استعدادهای جوانان ایران را شکوفا کرد و جوانان این مرز و بوم در صنایع دفاعی و نظامی به پیشرفت های بزرگی دست یافتند.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد افزود: ایران اسلامی امروز به موفقیت های بزرگی دست یافته که در مناسبتهای مختلف مانند رژه روز 31 شهریور شاهد به نمایش درآمدن گوشه ای ازتجهیزات نظامی ساخت داخل توسط متخصیص جوان کشورمان بودیم.
وی اضافه کرد:افتخارات بزرگ در صنایع نظامی وجنگی به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری بی بدیل امام (ره) و خلف صالح آن حضرت مقام عظمای ولایت و رهبری و خون پاک شهیدان و ایثارگری جانبازان و آزادگان بدست آمده است. وی اظهار داشت: نسل امروز و فردا باید قدر رهبری افتخار آفرین امام (ره) و مقام عظمای ولایت را بدانند و همیشه گوش به فرمان ولایت و رهبری باشند.
وی اضافه کرد: اگر ما شاهد بمب گذاری توسط دشمنان در بین زنان و کودکان مهابادی در روز رژه 31 شهریور می باشیم نشانه عصبانیت دشمن از نتیجه جنگ تحمیلی است.
خطیب جمعه بروجرد گفت: دشمن انقلاب اسلامی ایران بعد از 21 سال از دفاع مقدس و شکست مجموعه کفر در این نبرد هنوز عصبانیتش فرو کش نکرده و آنها نمی توانند ببینند که ملت ایران در سالروز آغاز جنگ تحمیلی در شهرهای مختلف جمع می شوند تا پیروزی شان را جشن بگیرند.
وی افزود: دشمنان می خواهند از مردمی که حامی ولایت و رهبری و پشتیبان نیروهای مسلح هستند با بمب گذاری انتقام بگیرند ولی خون پاک این زنان و کودکان پایمال نخواهد شد و دشمنان را به هلاکت خواهند رساند.
امام جمعه بروجرد با اشاره به آغاز بازگشایی مدارس در بخش دیگری از خطبه ها گفت: حضور دانش آموز در مدارس کشور جان تازه ای در فضای تحصیلی کشور دمیده است.
حجت الاسلام ترابی افزود: نکته ای که باید در آغاز بهار تعلیم و تربیت مورد غفلت قرار نگیرد رسیدن به مرزهای پرسشگری در مدارس و بالابردن ظرفیت های علمی و ارتقا کیفیت تربیتی در مراکز آموزشی است.
وی اظهار داشت: آموزش و پرورش باید با دو بال همگون و متوازن به رسالت خطیر خودش عمل کند و دانش آموزان ما این حق را دارند که از دولتمردانشان توقع ایجاد فضای آموزشی چه از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری داشته باشند. وی اضافه کرد: استقرار باورهای اخلاقی در مدارس باید ملموس تر شود و سرمایه گذاری دولت و نظام در زمینه تربیت نیروی انسانی جلوه بیشتری داشته باشد.
به گفته وی معلمان و دانش آموزان در سال همت و کار مضاعف باید در این عرصه مقدس تلاش علمی مضاعف داشته باشند تا بتوانند افتخارات بزرگ امروز را حفظ کرده و در اینده به افتخارات بزرگتری دست یابند.
امام جمعه بروجرد گفت: مردم افغان در حالی انتخابات مجلس را برگزار کردند که از یک سو سایه اشغالگران غرب را بر سر خود احساس می کردند و از سوی دیگر با تهید طالبان مبنی بر مراکز رای گیری مواجه بودند.
حجت الاسلام ترابی افزود: مشارکت مردم افغانستان در انتخابات بیانگر استقبال سرد آنها بود زیرا عده ای از ترس حملات طالبان در پای صندوقهای رای حاضر نشدند ولی بخش عمده مردم انگیزه ای برای شرکت در انتخابات نداشتند.
وی اظهار داشت: انتخاباتی که در سایه اشغال و اشغالگری باشد فاقد اعتبار است.
وی اضافه کرد: انتخابات افغانستان به هر صورتی به پایان رسید ولی مردم افغان از نمایندگان خود انتظار دارند که با تصویب قوانین لازم در حل مشکلات کشور کمک کنند و هم تصمیمات قاطعی برای پایان دادن به کشتار غیر نظامیان توسط اشغالگران بدهند.