سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

                                               برای دیدن فیلم روی عکس کلیک کنید.
                                                            برای دیدن فیلم کلیک کنید
گزارشگر "بی‌بی‌سی " ریزش برج شماره 7 مرکز تجارت جهانی را گزارش می‌کند حال آنکه در پشت وی تصویر برج شماره 7 هنوز دیده می‌شود و ریزش آن با تأخیری 12 دقیقه‌ای صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنان محمود احمدی نژاد رییس جمهور کشورمان در سازمان ملل، درباره حوادثی که به حملات یازده سپتامبر معروف شد برای مقامات آمریکا بسیار سنگین و غیر منتظره بود.
دولت آمریکا طی 9 سال گذشته تلاش کرده بود در سالگرد این حملات و بزرگ کردن آن، اذهان را از علت و چگونگی وقوع حملات یازده سپتامبر منحرف کند. نمونه این مباحث انحرافی مطرح شدن ساخت مسجد در محل حملات یازده سپتامبر و قرآن سوزی بود. ولی حجم ابهامات درباره یازده سپتامبر به اندازه ای گسترده بوده است که تعداد زیادی از محققان در آمریکا و جهان را به تحقیق درباره آن وا داشته است.

* تشکیک جامعه مهندسین آمریکا درباره امکان تخریب برجهای دوقلو با هواپیما

در این میان جامعه مهندسین آمریکا این حملات را زیر سوال برده و معتقد است که برخورد هواپیماها نمی توانسته باعث فروپاشی کامل ساختمان های تجارت جهانی شود. یا برخی تحلیلگران از تخریب ساختمان ها، هم زمان با برخورد هواپیماها با استفاده از دینامیت های بسیار قوی که با استفاده از تکنولوژی نانو ساخته شده بودند خبر داده اند.
نکات بسیار دیگری در این باره وجود دارد که هر کدام به تنهایی می تواند برای مسئولان آمریکا دردسرهای بزرگی را فراهم کند.
آمریکا برای اینکه بتواند یک تصویر گیرا برای این دروغ بزرگ ایجاد کند از دو ساختمان بزرگ استفاده کرد که دو هواپیمای بزرگ مسافربری به آنها برخورد می کرد. برای جذاب تر شدن صحنه هایی که قرار بود به سراسر جهان مخابره شود لازم بود با استفاده از تکنیک های هالیوودی هیجان بیشتری به این ماجرا تزریق شود. دینامیت های کار گذاشته شده زیر پی ساختمان ها این فرصت را به خبرنگاران می داد تا با وقوع چند انفجار سینمایی و فروریخن ساختمان های بلند را به تصویر بکشند.
اما پروژه‌های بزرگ همیشه درست از آب در نمی آیند و در برنامه ریزی ها و زمانبندی ها کاستی‌هایی وجود دارد.
به غیر از دو ساختمان تجارت جهانی ساختمان دیگری در نیویورک در روز حادثه تخریب شد که کمتر از آن صحبت می شود. ساختمانی که به اندازه ای برای محققان یازده سپتامبر مهم است که پرداختن به آن به تنهایی بتواند ساختگی بودن حملات یازده سپتامبر را ثابت کند.

*ماجرای ساختمان شماره 7 چیست؟

در ادامه سناریوی یازده سپتامبر ظاهرا قرار بوده است هواپیمایی هم به یکی دیگر از ساختمان‌های تجارت جهانی در نزدیکی برج های دوقلو برخورد کند که بنا به دلایلی این اتفاق نمی افتد. بعدازظهر 11 سپتامبر ساختمان شماره 7 مرکز تجارت جهانی بدون آنکه هواپیمایی با آن برخورد کند، فرو ریخت و بلافاصله برای اینکه سوالی پیش نیاید رسانه های غربی مدعی شدند پس از ریزش برج‌های دوقلو زمین لرزیده و پایه‌های ساختمان شماره 7 مرکز تجارت جهانی را سست کرده که این اتفاق منجر به ریزش این برج شده است.
آمریکایی ها برای اثبات این ادعا، اقدام به پخش صحنه‌های ریزش این برج از شبکه BBC کردند. در این فیلم ویدئویی، گزارشگر BBC ریزش برج شماره 7 مرکز تجارت جهانی را گزارش می‌کند، حال آنکه در پشت وی تصویر برج شماره 7 هنوز دیده می‌شود و ریزش آن با تأخیری 12 دقیقه‌ای صورت می‌گیرد. فیلم گزارش بی بی سی توسط محققان یازده سپتامبر در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری شده و از آن به عنوان یکی از اسناد ساختگی بودن حملات یازده سپتامبر نام برده می شود. در حالی که قرار است محل تخریب ساختمان های دوقلوی تجارت جهانی برای استفاده های تبلیغاتی بعدی باقی بماند خرابه های ساختمان شماره 7 به سرعت جمع آوری شد و ساخت آن چند ماه بعد از حملات یازده سپتامبر در سال 2002، طی کمتر از 4 سال با هزینه 700 میلیون دلار ساختمانی در همان مکان و با همان نام ساخته شد.
انتهای پیام/ص