سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

بالاخره بعد از مدت‌ها بحث و بررسی امروز (دوشنبه) مقامات دولتی اعلام کردند که واریز یارانه نقدی یارانه‌ها به حساب سرپرستان خانوار از فردا آغاز می‌شود. هر چند همچنان نسبت به اینکه این رقم ماهانه چقدر است، سکوت کرده‌اند اما گفته‌اند که به صورت علی‌الحساب فعلا 81 هزار تومان واریز می‌شود.

ابتدا این سوال پیش آمد که این مبلغ برای چه مدتی است؟ یک یا دو ماه؟ که پاسخ این سوال را مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها این گونه داد که 81 هزار تومان به صورت علی‌الحساب به حساب هر نفر واریز می‌شود.

بهروز مردای گفت: مبلغ 81 هزار تومان سرانه هر فرد به حساب خانوارها واریز می‌شود ولی هنوز مشخص نیست که این مبلغ برای چه مدتی است اما آنچه در مرحله اول به حساب خانوارها واریز می‌شود همین 81 هزار تومان است. او گفت: 81 هزار تومان یارانه فردا به حساب خانوارهای سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی واریز می‌شود.

مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها افزود: از فردا یارانه نقدی به حساب خانوارهای سه استان که سرپرستان خانوار شماره حساب بانکی اعلام کرده‌اند واریز خواهد شد و برای همه استان‌های کشور تا هفته اول آبان واریز می‌شود. وی گفت: مبلغ 81 هزار تومان سرانه هر فرد به حساب خانوارها واریز می‌شود ولی هنوز مشخص نیست که این مبلغ برای چه مدتی است اما آنچه در مرحله اول به حساب خانوارها واریز می شود همین 81 هزار تومان است. مرادی اظهار کرد: واریز تمام مبالغ در سراسر کشور در این مرحله به طور یکسان است و این مبالغ تا زمان اجرای قانون و آزادسازی قیمت‌ها قابل برداشت نیست ولی پس از آزادسازی قیمت‌ها خانوارها می‌توانند مبالغ واریزی را از حساب خود برداشت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بالای 98 درصد از خانوارهایی که متقاضی دریافت یارانه بودند، حساب‌های آنها از سوی سیستم بانکی تائید شده است و هیچ مشکلی برای واریز یارانه ها به حساب این خانوارها وجود ندارد و آن دسته از خانوارهایی که موفق نشدند شماره حساب جدید اعلام کنند و در زمان ورود اطلاعات حساب خود به سیستم با مشکل روبه رو شدند در این هفته به سایت www.refahi.ir مراجعه و حساب بانکی خود را ثبت کنند. وی افزود: 14 درصد از کسانی که فرم اطلاعات خانوار خود را پر کرده‌اند متقاضی دریافت یارانه نبودند و کد انصرافی خود را برای دریافت نکردن یارانه اعلام کرده‌اند.

به گزارش ایسنا پایگاه اطلاع رسانی دولت هم که ابتدا این خبر را منتشر کرد، تاکید دارد این مبلغ به صورت علی‌الحساب به حساب خانوارها واریز می‌شود. از سوی دیگر وزیر امور اقتصادی و داریی که در حاشیه همایش عملکرد قانون اصل 44 سخن می‌گفت، تاکید کرد که در این زمینه تقسیم کار شده و توضیحات بیشتر درباره نحوه پرداخت و جزئیات آن را فرزین ـ‌ سخنگو کارگروه تحولات اقتصادی ـ بیان خواهد کرد.