سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

دفاع نیوز به گزارش رجا نیوز:

بخش‌های مختلف رژیم صهیونیستی و به‌ویژه وزارت‌خارجه این رژیم در حال آماده کردن طرح‌هایی اضطراری برای کنار آمدن با ایران هسته‌ای به‌عنوان یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر هستند.

به گزارش رجانیوز، علی‌رغم تهدیدهای مکرر اسرائیل مبنی بر اینکه اجازه نمی‌دهد ایران به قدرت هسته‌ای دست پیدا کند و در این زمینه همه گزینه‌ها به‌ویژه گزینه نظامی رو ی میز قرار دارد، منابع صهیونیستی اعلام کردند که وزارت امور خارجه این رژیم در حال تدوین طرح برای مقابله با زمانی است که ایران واقعا به سلاح های هسته ای دست یافته باشد.

اعلام این خبر در روز یکشنبه که گروهی در وزارت امور خارجه اسرائیل در حال بررسی این طرح های اضطراری هستند، نخستین اذعان تل‌آویو به این موضوع است که دولت به‌طور جدی در این فکر است که خود را با این واقعیت تطبیق دهد که اسرائیل بنا به اعلام منابع خارجی دیگر تنها قدرت هسته‌ای در منطقه به شمار نمی‌رود.

بر اساس خبری که روزنامه صهیونیستی جروز‌الم‌پست منتشر کرده، یک مقام این رژیم توضیح داد اینکه دولت در حال آماده سازی طرح های مختلف اضطراری برای زمانی است که متوجه شد ایران هسته ای شده است، به این معنی نیست که اسرائیل با این نتیجه کنار آمده است، بلکه اسرائیل خود را آماده می کند تا اگر این اتفاق روی داد، برای مقابله با آن امادگی داشته باشد.

این مقام که نامی از او برده نشده، ضمن جوسازی و ادعای اینکه ایران به سمت سلاح حرکت می‌کند، ادامه می‌دهد: کشورها با وجود آنکه هر چه در توان دارند به کار می گیرند تا اطمینان یابند فاجعه طبیعی روی نخواهد داد، خود را برای مقابله با این موضوع آماده می کنند. همچنین تمرین هایی برای مقابله با آتش سوزی انجام می شود ولی هر آنچه لازم باشد، انجام می شود تا هرگز آتش سوزی روی ندهد.

وزارت امور خارجه اسرائیل تنها نهادی نیست که طرح های مربوط به روز پس از هسته ای شدن ایران را تدوین می کند و گمان می رود شورای امنیت ملی این رژیم نیز در حال آماده کردن طرح های مشابهی باشد.

تاکنون سخنان عمومی اندکی درباره آماده شدن برای واقعیت احتمالی هسته ای شدن ایران مطرح شده و بیشتر صحبت از نحوه متوقف کردن ایران و بسیج کشورهای جهان در این جهت بوده است.

در مقابل در امریکا نیز در سطوح مختلف دولت و رسانه ها، صحبت هایی درباره کنار آمدن با ایران هسته ای می شود و برخی معتقدند این موضوع اجتناب ناپذیر است و مانند موازنه قدرتی که در زمان جنگ سرد بین امریکا و اتحاد جماهیر شوروی وجود داشت، هسته ای شدن ایران را نباید لزوما به منزله فرا رسیدن دوره آخرالزمان دانست.

این مقام صهیونیست همچنین می‌گوید بیشتر این احساس وجود دارد که دستیابی ایران به بمب هسته ای واقعا یک فاجعه خواهد بود و هیچ جنبه مثبتی ندارد. اما اسرائیل در عین تلاش برای مانع شدن از روی دادن آن، باید امادگی های لازم را نیز داشته باشد.

در پایان گزارش جروزالم‌پست آمده است: وزارتخانه های امور خارجه و جنگ اسرائیل به طور منظم طرح های اضطراری را برای مواجه شدن با وضعیت های ناخواسته تدوین می کنند. مثلا اگر تشکیلات خودگردان فلسطین به تهدیدات خود عمل کند و از مجمع
عمومی سازمان ملل بخواهد کشور فلسطین را در کنار مرزهای پیش از سال 1967 به رسمیت بشناسد، وزارت امور خارجه اسرائیل گروهی دارد که در حال آماده کردن گزینه هایی برای ارائه به یک گروه هفت نفری کابینه امنیتی و دولت است.

به گزارش رجانیوز، آنچنانکه جروزالم‌پست نوشته است در بخش‌های مختلف دولت امریکا نیز این موضوع در دست بررسی است که چگونه باید با واقعیت اجتناب‌ناپذیر ایران هسته‌ای کنار آمد.

مقاومت ایران در مقابل درخواست‌ها و قطعنامه‌های غیرقانونی به‌نحوی است که اکنون سران این کشورها را به این نتیجه رسانده که توقف هسته‌ای ایران ممکن نیست و آنچنانکه رئیس‌جمهور کشورمان اعلام کرده است ایران به نقطه غیرقابل بازگشت هسته‌ای رسیده است.

کد خبر:67043 -