سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

به گزارش واحد مرکزی خبر ، خواجه سروی در نشست رسانه ای اعلام آیین نامه کرسی های آزاد اندیشی افزود : برغم برخی تبلیغات درباره ایجاد شدن مشکلات انظباطی یا فراخوانده شدن بعضی از شرکت کنندگان برای ادای توضیح به کمیته انظباطی دانشگاه ها ، تا امروز نه تنها هیچ برخوردی با دانشجویان یا استادان حاضر در کرسی های آزاد اندیشی نشده است ، بلکه برای آنان امتیازاتی نیز قائل شده ایم.

وی اضافه کرد: اصل برگزاری کرسی های آزاد اندیشی بنا بر آیین نامه آن بیان آزادانه آرا ونظرات و نقد و بررسی آن در فضایی امن و علمی است ، بنابراین شرکت کنندگان با رعایت اصل احترام متقابل و در نظر گرفتن شان افراد ، می توانند در همه محورهای سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جامعه به مباحثه و نقد و بررسی بپردازند.

معاون فرهنگی واجتماعی وزارت علوم فناوری و تحقیقات گفت : البته برخی مواقع عده قلیلی شیطنت هایی به نام بحث های دانشجویی انجام می دهند و بجای بحث های علمی به تخریب می پردازند که این مسئله در شان محیط های دانشجویی نیست و ما خود را موظف به برخورد با این عده قلیل می دانیم .

خواجه سروی گفت : این بحث جدا از مسئله کرسی های دانشجویی است و امروز پس از برگزاری موفق این حرکت علمی ، دانشجویان ما با درک بالای خود به این نتیجه رسیده اند که می توانند مسایل خود را از طریق طرح در این نشست های علمی مطرح کنند وبه نتیجه دلخواه و علمی دست یابند.

وی افزود : امروز وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری با همه توان تلاش دارد ، با پرداخت مناسب به این موضوع مهم و اساسی ،‌ این مسئله را در جایگاه واقعی خود قرار دهد و جامعه را از نتایج ارزشمند آن بهره مند کند.