سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

خبرگزاری فارس: کاندیدای انتخابات کنگره‌ای آمریکا اعلام کرد که راه‌اندازی مبارزه انتخاباتی در آمریکا بسیار پرهزینه است؛ زیرا پول‌های بخش خصوصی وارد این فرایند سیاسی می‌شود و در این میان، رقابت برای کاندیداهای مستقل بسیار دشوار است. "دونالد دبار " کاندیدای انتخابات کنگره‌ آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس اعلام کرد که پول‌های بخش خصوصی وارد فرایند سیاسی انتخابات آمریکا شده‌ است و به همین دلیل است که کاندیده‌های جمهوری‌خواه و دموکرات با برقراری ارتباط با بخش‌های خصوصی، هزینه‌های زیادی در بخش مبارزات انتخاباتی صرف می‌کنند تا در میدان انتخاباتی باقی مانده و به همین دلیل این رقابت‌ برای احزاب مستقل آمریکا بسیار دشوار است. متن مصاحبه با دونالد دبار کاندیدای مستقل انتخابات در آمریکا با خبرگزاری فارس به شرح ذیل است:

من دونالد دبار هستم، 53 سال سن دارم و در شهر نیویورک بزرگ شده‌ام و بیشتر عمر خود را در آنجا گذرانده و هم‌اکنون در روستای "آسینینگ " (Ossining)، که در 30 الی 35 مایلی شمال نیویورک قرار گرفته است، زندگی می‌کنم.
"آسینینگ " در سراسر جهان به عنوان خانه زندان "سینگ سینگ " معروف است. "سینگ سینگ "، محلی است که "رزنبرگ " (Rosenberg) یکی از افراد معروف آمریکایی در سال 1953 در طول دوران "Red Scare " (اوایل جنگ سرد که ترس و وحشتی عظیم بر آمریکا سایه افکنده بود) به اتهام جاسوسی اعدام شد.

* جنگ های آمریکا از سال 2002 برای آمریکا 2 تریلیون دلار هزینه داشته است

این کاندیدای انتخابات کنگره‌ای آمریکا ضمن انتقاد از سیاست‌های این کشور، تصریح کرد که جنگ‌های آمریکا از سال 2002 تا کنون، مبلغی حدود 2 تریلیون دلار برای مالیات‌دهندگان آمریکایی هزینه داشته است که در واقع این هزینه می‌تواند به بهترین نحو صرف هزینه‌های بهتری برای مردم آمریکا که بسیار نیازمند هستند، شود و در زمان حال که مردم آمریکا با بحران مالی روبرو هستند این هزینه‌های هنگفت باید در زمینه رفع نیازهای آنها مصرف شود.

* مراقبت‌های بهداشتی و خدمات درمانی در این کشور فاجعه است

وی ادامه داد که نزدیک به دو سال و نیم می‌شود که مردم آمریکا در بحران مالی به سر می‌برند و میلیون‌ها نفر از مردم آمریکا خانه‌های خود را از دست داده‌اند و دهها میلیون نفر دیگر از مردم نیز بیکار شده‌اند. بودجه آموزش و همچنین بودجه بهداشت و درمان در آمریکا بسیار اندک است و مراقبت‌های بهداشتی و خدمات درمانی در این کشور فاجعه است. مردم آمریکا، خدمات درمانی عمومی ندارند و طرح خدمات درمانی که چند ماه پیش تصویب شد، ادارات بیمه را موظف می‌کرد تا مردمی را که قبلاً برای خدمات بیمه خصوصی خدمات درمانی مبلغی را پرداخت نکرده بودند، وادار کند تا در لیست بیمه خصوصی خدمات درمانی ثبت نام کنند. یک سری مزایا برای افراد بر حسب شرایط پیشین در آمریکا وجود دارد که ادارات بیمه موظف هستند این خدمات را پوشش دهند اما هیچ گونه گزینه عمومی یا هیچ گونه نظام پرداخت کننده واحد که در دیگر کشورهای اروپایی و دیگر کشورهای جهان وجود دارد در آمریکا موجود نیست.

* هزینه های جنگ به طور مستقیم از جیب مالیات‌دهندگان فراهم می‌شود

دونالد دبار با انتقاد از سیاست‌ خارجی آمریکا اعلام کرد: مسئله‌ای که من در حال مانور دادن بر روی آن هستم، سیاست خارجی آمریکا است و این حقیقت است که کشور آمریکا به جز راه‌اندازی عملیات‌هایی در خاورمیانه، شرق آفریقا و آمریکای جنوبی، بیش از یکصد کشور در سراسر جهان را تحت اشغال خود قرار داده است. مالیات دهندگان آمریکا آنچنان مبالغ هنگفتی را برای این جنگ‌ها و اشغالگری می‌پردازند که در دیگر نقاط جهان قدرت پرداخت آن را ندارند زیرا ما بزرگ‌ترین ارتش را داریم که حتی از ارتش‌هایی که با ارتش‌های کشورهای دیگر ترکیب شده‌اند نیز بزرگ‌تر است که هزینه این نظامیان به طور مستقیم از جیب مالیات‌دهندگان فراهم می‌شود.

* هزینه بانک‌ها و موسسات مالی توسط مردم پرداخت می‌شود

"جرج بوش " رئیس‌جمهور سابق آمریکا و "باراک اوباما " رئیس‌جمهور کنونی آمریکا تقریبا 2 تریلیون دلار نیز برای سرمایه‌گذاری به شرکت‌های خصوصی وابسته به وال‌استریت از سال 2008 انتقال دادند که این میزان بیشترین مبلغ انتقال بودجه دولتی به بخش خصوصی در تاریخ بشریت است. ما هزینه بانک‌ها و موسسات مالی را می‌پردازیم و تنها چیزی که عاید ما می‌شود، ملی کردن بانک‌ها و برعهده گرفتن سیاست‌گذاری‌هایی است که در آنجا صورت می‌گیرد و هیچ‌گونه ارزشی برای ما که هزینه بانک ها را پرداخت می کنیم، قائل نمی‌شوند. در واقع ما از دو جنبه ضربه می‌خوریم. ما اجازه می‌دهیم که بانک‌ها با پولی که ما می‌پردازیم به تجارت خود ادامه دهد اما در عین حال ما بیش از دیگر افراد جهان به این بانک‌ها که در واقع این بانک‌ها را با پول‌های خود خریدیم بدهکار هستیم و در اصل پول مردم آمریکا بیش از آنکه صرف نیازهایشان شود، صرف هزینه بانک‌ها و هزینه نظامی آمریکا می شود.

* در انتخابات آمریکا شرایط برابر برای کاندیده های مستقل وجود ندارد

راه‌اندازی یک مبارزه انتخاباتی در آمریکا بسیار پرهزینه است زیرا پول‌های بخش خصوصی وارد این فرایند سیاسی می‌شود و البته یک شرط جایگزین برابر برای ارائه بودجه دولتی به کاندیدای انتخاباتی وجود دارد اما این بودجه در اختیار کاندیداهای مستقل قرار نمی‌گیرد و در این میان رقابت برای کاندیداهای مستقل بسیار دشوار است اما به هرحال نمی‌توان نتایج این انتخابات را مشخص کرد.