سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، در جلسه‌ای که ‌ظهر سه شنبه (11/08/89) در فرمانداری آبادان و با حضور مسئولان مختلف این شهرستان برگزار شد شیوخ و سران عشایر عرب آبادان دیدگاه‌های خود را در خصوص مسائل مختلف منطقه بیان کردند.
در این دیدار بیش از 50 نفر از شیوخ عشایر عرب آبادان حضور داشتند.
یکی از شیوخ منطقه به نمایندگی از دیگر شیوخ در سخنانی اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش و همکاری شیوخ عشایر عرب منطقه و مسئولان هیچ گونه مشکل سیاسی در منطقه وجود ندارد. شیخ حسین معرف افزود: این به دلیل آن است که همه ما در زیر یک لوا که نظام مقدس اسلامی و ولایت فقیه است می‌باشیم.
وی گفت: با این وجود مشکلاتی در زمینه‌های اقتصادی و معیشتی برای مردم منطقه وجود دارد که باید با تلاش مسئولان در رفع آنها تلاش کرد.
این شیخ عشیره آل معرف تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اقتصادی عشایر منطقه کشاورزی بوده مشکلات تامین آب در سال‌های اخیر باعث ضررهای زیادی به کشاورزان شده است.
معرف گفت: البته دولت اقدامات مناسبی در زمینه جبران این خسارات از طریق بیمه محصولات کشاورزی انجام داده اما با توجه به حجم خسارات وارده کافی نبوده است.
وی تصریح کرد: علاوه بر این از مسئولان استان می‌خواهیم تا زمینه استفاده از نیروهای بومی در فعالیت‌های اقتصادی را فراهم کنند.
معرف با تاکید بر تعامل بین سران عشایر و مسئولان اضافه کرد: ایجاد دفتر هماهنگی بین عشایر و فرماندار شهرستان می‌تواند در زمینه رفع مشکلات و انعکاس هر چه بهتر آنها با مسئولان بسیار مفید باشد.
در ادامه شیخ عشیره شلیشات نیز در سخنانی اظهارداشت: احترام بین مسئولان شهرستان و سران قابل عرب منطقه احترامی متقابل و تعاملی دوجانبه است.
شیخ عبدالرضا جادری تصریح کرد: عشایر منطقه دژ مستحکمی در برابر هر نوع زیاده‌خواهی دشمنان هستند.
وی اضافه کرد: این دژ مستحکم برای تداوم خدمت‌گذاری خود به نظام مقدس اسلامی نیازهایی دارد که باید مسئولان آنها را رفع کنند.
شیخ عشیره شلیشات اظهار داشت: برای بهره‌مندی و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه وحدت در کشور باید تعامل مناسبی بین مردم و مسئولان وجود داشته باشد.
وی در پایان خواستار تداوم برگزاری این نشست‌ها با سران عشایر عرب منطقه شد.
در ادامه این نشست شیوخ عشایر آبادان بیانیه نشست امروز خود را قرائت کردند.
در این بیانیه ضمن اعلام تجدید بیعت با ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای بر ایستادگی بر آرمان‌های انقلاب اسلامی تاکید شده است.
همچنین در پایان بیانیه بر لزوم تعامل عشایر منطقه با مسئولان در ایجاد وحدت و امنیت در منطقه نیز تاکید بسیار شد.