سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

نماینده جنبش عدم تعهد در سازمان ملل متحد بر مخالفت این سازمان با قطعنامه حقوق بشر علیه ایران تاکید کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک، وی گفت:ما با چنین قطعنامه هایی مخالفیم زیرا شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد اصولا برای رسیدگی به مسائل حقوق بشر همه کشورها ایجاد شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ایران همکاری خوبی با شورای حقوق بشر در خصوص بررسی دوره ای وضع حقوق بشر در این کشور دارد ، دیگر نیازی به چنین قطعنامه هایی دیده نمی شود، از این رو ما قصد داریم از جانب جنبش عدم تعهد بیانیه ای در اعلام مخالفت کشورهای غیر متعهد با این قطعنامه صادر کنیم.

بشار الجعفری ، نماینده سوریه در سازمان ملل متحد نیز گفت، به اعتقاد من این مساله از نظر اصولی چه مربوط به ایران باشد و چه مربوط به هر کشور دیگری، باید در شورای حقوق بشر در ژنو و نه نیویورک مطرح شود. وی افزود: نیویورک مکان مناسبی برای تعامل و پرداختن به مسایل مربوط به حقوق بشر نیست. تعامل گزینشی با مسئله حقوق بشر در مورد ایران یا هر کشور دیگری در نیویورک مناسب نیست.

همچنین ریاض المالکی ، نماینده فلسطین در سازمان ملل تاکید کرد : همه ما معتقدیم که ملت ایران و دولت آن به بلوغ و آگاهی سیاسی رسیده اند که بتوانند با همه مسایل مربوط به حقوق بشر در ایران به گونه ای که حافظ منافع ملی این کشور باشد، تعامل داشته باشند.

یک کارشناس انگلیسی هم گفت: در کشورهای غربی حقوق بشر در موارد بسیاری زیر سوال می رود به طوری که جان صدها هزار انسان در این کشورها با سقط جنین گرفته می شود.وی افزود: در امریکا از سال هزار و نهصد و هفتاد و سه تا کنون پنجاه و دو میلیون کودک سقط شده اند و این رقم بسیار بزرگی است.

وی تصریح کرد: در انگلیس هم تاکنون هفت میلیون کودک از زمان قانونی شدن این کار سقط شده است.وی گفت: برخی کشورها از ایران به خاطر اعدام مجرمان خطرناک انتقاد می کنند در حالی که بر اساس قوانین بین المللی مجازات اعدام ممنوع نیست. من خودم شخصا مخالف مجازات اعدام نیستم. در مواردی که جرم بسیار جدی و سنگین است ، مجازات اعدام می تواند اعمال شود و از نظر من و حقوق بین المللی هیچ مشکلی در این خصوص نیست.