سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

مراسم استقبال از اولین کاروان آسیایی کمک به مردم غزه در شب اول حضور این کاروان آسیایی در اصفهان با حضور علی رضا ذاکر اصفهانی استاندار و معاونان و حضرت آیت‌الله مهدوی نماینده خبرگان در اصفهان ، حجت الاسلام رهبر و شهرزاد نمایندگان اصفهان مجلس شورای اسلامی ونمایندگان ارامنه و جامعه کلیمیان استان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ذاکر اصفهانی در این مراسم ضمن خوش آمد گویی به اعضای کاروان آسیایی، به بیان تاریخی کوتاهی از سیره ظلم ستیزی ایرانیان در پیش از انقلاب اسلامی با تکیه بر اندیشه‌های اسلامی و رهبری روحانیت پرداخت.

وی با تأکید بر این‌که مردم و رهبران جمهوری اسلامی بنا بر میثاقی که در قانون اساسی نیز آمده است بر ادامه این مسیر اصرار دارند، گفت: ما هر روز بیشتر از دیروز و با شّدت و حّدت بیشتر به راه رشد و تعالی خود ادامه خواهیم داد و دفاع از حقوق حقه مردم فلسطین در راستای همین اهداف والاست. استاندار اصفهان ادامه داد: هم‌اکنون کشورهای جهان باید با توسل به داشته‌های اعتقادی خود و شناخت آموزه‌های اسلام برای مبارزه با ظلم و ستم به پا خیزند و بدانند که پیروز خواهند شد.

وی افزود: حرکت این کاروان نیر مجالی برای رسیدن به این هدف بزرگ است و وحدت اسلامی و همبستگی تمامی آزادی‌خواهان جهان لازمه رسیدن به پیروزی در دنیای امروز است. در ادامه مراسم، شهرزاد نماینده مردم اصفهان در مجلس در طی سخنانی از اهداف بلند کاروان آسیایی همبستگی با مردم غزه اعلام حمایت کرد.

سپس کشیش خاچاطورزرگر به عنوان نماینده ارامنه اصفهان با بیان این که مبنای تمام ادیان بر دوست داشتن هم نوع استوار است و از آنجایی‌که ارامنه در خلال جنگ جهانی دوم طعم آوارگی را چشیده ‌ند همدردی خود را با مردم مظلوم غزه اعلام داشت. وی تأکید کرد: وقت آن رسیده است که دول مسیحی نیز همانند دول مسلمان همبستگی خود را با مردم غزه اعلام دارند.

نماینده کلیمیان اصفهان نیز در ادامه مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و پاک نهاد - نماینده جامعه یهودیان اصفهان – با بیان قسمتهایی از زبور داوود نبی مبنی بر این که مظلوم هر چقدر هم ضعیف باشد بر ظالم قدرتمند با توکل به خدا پیروز خواهد شد، ادامه داد: وقایع اخیر در دنیای پیرامون ما از جمله یورش وحشیانه رژیم اشغالگر اسرائیل به غزه و شکست اخیر آن ها مؤید همین مطلب است. وی گفت: جامعه کلیمیان ایران هم در زمان جنگ و هم در زمان کنونی همواره انزجار خود را از اعمال وحشیانه این رژیم صهیونیستی اعلام داشته و برای اولین کاروان آسیایی همبستگی با مردم غزه برای رساندن پیام مظلومیت مردم فلسطین به سراسر جهان آرزوی موفقیت داریم.