سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

دفاع نیوز به نقل ا زخبرگزاری فارس: مدیرکل بین‌الملل و راهبری امور زیارتی سازمان حج و زیارت از تدارک تدابیر ویژه امنیتی سازمان حج برای تأمین امنیت زائران ایرانی در تاسوعا و عاشورای حسینی در کربلای معلی خبر داد.


مهدی شهسواری در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس‌ درباره تدابیر و تمهیدات ویژه امنیتی که سازمان حج و زیارت برای ایام محرم و به‌ویژه تاسوعا و عاشورا برای زائران ایرانی در نظر گرفته است، اظهار داشت: ستاد عملیات اجرایی سازمان حج و زیارت در عراق همراه با 5 شرکت امنیتی عراقی که طرف قرارداد سازمان هستند، یک ستاد ویژه برای ایام محرم تشکیل داده‌اند.

وی ادامه داد: براساس ابلاغیه سازمان حج و زیارت، تمام امور زائران عتبات عالیات در بخش‌های مختلف در این ایام و به خصوص در تاسوعا و عاشورا به عهده این ستاد ویژه است و همچنین با مشارکت شرکت "شمسا " در عراق طی جلسات مشترکی، تمهیدات ویژه‌ای برای تأمین امنیت زائران کشورمان در نظر گرفته شده است.

* آماده‌باش نیرو‌های امنیتی عراقی طرف قرارداد با سازمان حج

مدیرکل بین‌الملل و راهبری امور زیارتی سازمان حج و زیارت با بیان اینکه نیروهای امنیتی عراقی طرف قرارداد سازمان حج در این ایام در آماده‌باش کامل به سر می‌برند، خاطر‌نشان کرد: براساس ابلاغیه‌ای که به نیروهای امنیتی داشته‌ایم، این نیروها دقت و حساسیت کنترل‌های خود را در تردد زائران ایرانی افزایش داده‌اند و با حساسیت بیشتری تمام مفاد قرارداد امنیتی را به اجرا در می‌آورند.

* تدابیر ویژه امنیتی دولت عراق برای امنیت زائران حسینی

وی تصریح کرد: دولت عراق نیز برای این ایام، تدابیر امنیتی ویژه‌ای را در نظر گرفته و با این تدابیر امیدواریم که این هیچ مشکلی برای زائران حسینی ایجاد نشود.

* اسکورت زائران ایرانی از لحظه ورود به عراق

حجت‌الاسلام شهسواری با اشاره به وظایفی که شرکت‌های امنیتی عراقی طرف قرارداد با سازمان حج و زیارت بر عهده دارند، گفت: براساس این قرارداد، زائران ایرانی که از 4 مرز خروجی زمینی وارد عراق می‌شوند و همچنین زائرانی که از طریق فرودگاه بغداد قصد سفر به عتبات را دارند از لحظه ورود به خاک عراق تحت اسکورت این نیروهای امنیتی قرار می‌گیرند.

وی یادآور شد: از ساعتی که زائران کشورمان وارد عراق می‌شوند، به همراه هر 3 یا 4 اتوبوس از زائران کشورمان، یک "اسکورت مسلح " در جلوی کاروان و یک اسکورت مسلح در انتهای کاروان، زائران ایرانی را تا رسیدن به مقصد مشایعت و همراهی دارد.

مدیرکل بین‌الملل و راهبری امور زیارتی سازمان حج و زیارت تصریح کرد: همچنین در هر اتوبوس زائران ایرانی، یک نیروی امنیتی در تمام طول مسیر همراه زائران حضور دارد و بین شهرها نیز گشت‌های امنیتی دایر شده که به‌صورت موردی عملیات کنترل را انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام شهسواری با اشاره به حضور نیروهای امنیتی در هتل‌های محل استقرار زائران ایرانی گفت: در انفجار شب گذشته عراق، هیچ یک از زائران ایرانی آسیبی ندیده‌اند و زائران ایرانی در سلامت به سر می‌برند.
انتهای پیام/ر