سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

 شب نهم محرم و عزیز زهرا (سلام الله علیها) به ابن ‌سعد فرمودند «ای پسر سعد! آیا با من مقاتله می‌کنی و از خدا هراسی نداری؟ گمان می‌کنی که به حکومت ری و گرگان خواهی رسید؟».


به گزارش خبرنگار باشگاه خبری فارس «توانا»، 1371 سال پیش در چنین روزی هر لحظه تب عطش در خیمه‌ها افزون می‌شد، امام حسین علیه‌السلام، برادرش عباس علیه‌السلام را به همراه عده‌ای از یارانش شبانه حرکت داد؛ آنها با یک برنامه حساب شده، صفوف دشمن را شکسته و مشک‌ها را پر از آب کردند و به خیمه‌ها برگشتند.

در این روز، خورشید با سنگ خارا نه، بلکه پست‌تر از آن ملاقات کرد تا بار دیگر با کلام الهی خود بر این سنگ بتابد و آن را از هلاکت نجات دهد.

امام حسین علیه‌السلام در کربلا به عمربن‌سعد گفتند «ای پسر سعد! آیا با من مقاتله می‌کنی و از خدا هراسی نداری؟» عمربن سعد ملعون گفت «اگر از این گروه جدا شوم، خانه‌ام را خراب و اموالم را از من می‌گیرند و من برحال افراد خانواده‌ام از خشم ابن زیاد بیمناکم». حضرت فرمود «تو را چه می‌شود؟ خدا جان تو را به زودی در بستر بگیرد و تو را در روز قیامت نیامرزد. گمان می‌کنی که به حکومت ری و گرگان خواهی رسید؟ به خدا سوگند چنین نیست و به آرزویت نخواهی رسید».

عبیدالله بن‌زیاد نیز طی نامه‌ای عمربن‌سعد را تهدید به عزل و برکناری کرده، می‌گوید «اگر از فرمان من سر باز زنی، مسئولیت لشکر را به شمر بن ذی الجوشن واگذار خواهم کرد».

امام حسین (ع) با یارانش در کربلا و در حالی که آفتاب سوزان بر زمین تابیدن گرفته بود، فرمودند «ای بزرگ زادگان! صبر پیشه کنید که مرگ جز پلی نیست که شما را از سختی و رنج عبور داده و به بهشت پهناور و نعمت‌های همیشگی آن می‌رساند».

فردا تاریخ به انتظار جسارتی بزرگ از خاندان بنی‌امیه است؛ فردا برای عباس‌بن‌علی (ع) امان‌نامه خواهند آورد؛ برای عباس و برادرهایش؛ برای عباس که آرامش خیمه‌های حسین (ع) است. امشب تاریخ به انتظار نشسته است تا شاهد اوج جسارت‌ کوفیان به خانواده رسول خدا باشد؛ نمی‌دانم چشمان تاریخ چگونه می‌خواهد دهم محرم را به نظاره بنشیند.

«*منابع: مقتل ترجمه عزیزالله عطاردی/خلاصه تاریخ اسلام رسول محلاتی، تلخیص چنارانی/ زندگانی حضرت ابی‌عبدالله الحسین (ع)، عمادزاده/سخنان حسین بن علی (ع) از مدینه تا شهادت، محمدصادق نجمی/قصه کربلا، علی نظری منفرد/وقعه الطف لابی مخنف، تحقیق محمدهادی یوسفی/الحسین فی طریقه الی الشهادة، سید علی هاشمی

* ویژه‌نامه محرم در خبرگزاری فارس/ 128