سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

رئیس قوه قضائیه با بیان این که دستگاه قضایی به اندازه کافی از سران فتنه پرونده دارد، گفت: اگر نظام با شما ملاطفت کرده است و مماشات می کند، حمل بر نفهمیدن نکنید. 

به گزارش واحد مرکزی خبر ، آیت الله آملی لاریجانی در همایش دادستان های عمومی و انقلاب سراسر کشور با اشاره به فتنه اخیر و با طرح این سوال که آیا نباید با ظلم هایی که بر نظام رفته است برخورد شود؟ گفت: افرادی که دختر فراری را شهید محسوب و مراسم ترحیم به پا کردند، همین سران فتنه بودند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، آیت الله آملی لاریجانی در همایش دادستان های عمومی و انقلاب سراسر کشور با اشاره به فتنه اخیر و با طرح این سوال که آیا نباید با ظلم هایی که بر نظام رفته است برخورد شود؟ گفت: افرادی که دختر فراری را شهید محسوب و مراسم ترحیم به پا کردند، همین سران فتنه بودند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه افرادی، پدر ، مادر و خاله این دختر فراری را شهید محسوب کردند در حالی که اینگونه نبود، افزود: کسانی بنا گذاشته بودند که هر روز دروغی را رواج دهند و دولت ، قوه قضائیه و نظام را زیر سوال ببرند.

وی با بیان اینکه این افراد که مسائلی را به عنوان تجاوز در بازداشتگاه ها مطرح کردند که همه کذب محض بود، افزود: آیا اشاعه این مسائل ظلم نیست؟

آیت الله آملی لاریجانی اشاعه این کذب و دادن بهانه به دست دشمنان را ظلم دانست و گفت: رسیدگی به این مظالم از وظایف دستگاه قضایی است.

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد : حکومتی که برخواسته از رأی و نظر مردم است، اگر تجاوز به حقوق آن کردید، نظام و دستگاه قضایی سکوت نمی کند.

وی با بیان این که مسائل سیاسی واقعا پیچیده است و باید بصیرتی در این زمینه به دست آوریم، گفت: درست است که قاضی نباید حکمش سیاسی باشد و باید مستقل عمل کند و بر رأی خود مستحکم بایستد، اما معنای آن این نیست که سیاست را نداند، زیرا موضوع برخی جرائم سیاسی است.

رئیس قوه قضائیه باتاکید بر این که باید در تشخیص این مسائل بصیرت به دست آورد، افزود: برخی کارها واقعا ضد امنیت ملی است.

وی با اشاره به سوء استفاده های کشورهای غربی از جریان های اخیر گفت: چگونه ما نفهمیم که وقتی شما (سران فتنه) حرفی می زنید کشورهای غربی آن را به عنوان بهم ریختگی نظام مطرح نمی کنند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان این که این چه نحو برخورد با نظام است، افزود: کاری که شما می کنید بدون در نظر گرفتن مقاصد، کار منافقین اول انقلاب است.

وی با اشاره به این که در ابتدای انقلاب نیز دانشجویان را به خیابان ها می کشاندند، گفت: این چه فهم و بصیرتی است که بعد از سی سال از انقلاب به دانشجویان می گویند، اگر 16 آذر نشد 17 و 18 آذر.

رئیس قوه قضائیه افزود: قشر دانشگاهی ما آگاه و دلسوز انقلاب و نظامند و شاید برخی مواقع، در موضوع اشتباه کنند.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه قضات نباید در مقام قضاء سیاسی کاری کنند، تاکید کرد : قضات باید فقط حق و عدل را ببینند و از کسی واهمه نداشته باشند؛ چرا که این دنیا ارزشی ندارد و عزت و شرف خود را به کسی نفروشند.

آیت الله آملی لاریجانی گفت: با تظاهراتی که این افراد(افرادی که از سران فتنه جلوتر می روند) می کردند و مردم را به خیابان ها می کشیدند، اگر می توانستند نظام ولایت فقیه را عوض کنند شک نکنید که این کار را می کردند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به شعارهایی که این افراد در مراسم خود سر می دادند، گفت: شعار جمهوری اسلامی تبدیل به جمهوری ایرانی و شعارهای اصیل انقلاب تبدیل به شعارهای دیگر شد.

 هشدار شدید دستگاه قضائی به اخلال گران امنیت

رئیس قوه قضائیه جرائم اقتصادی را یکی از جرائم مهم بیان کرد و گفت: باید در مبارزه با مفاسد اقتصادی بتوانیم پاسخگوی توقع مردم، نظام و رهبری باشیم.

آیت الله آملی لاریجانی در همایش دادستان های عمومی و انقلاب سراسر کشور با بیان این که به هر دلیلی برخی افراد در کشور، از فرصت ها سوء استفاده کرده اند، گفت: در عین حال این موضوع نباید بزرگنمایی شود.

وی با بیان این که در میان همه قشرها در کشور چه دستگاه قضایی و چه کارکنان دولت، انسان های قانع و شریفی وجود دارند، افزود: در کنار اینها، برخی افراد طماع و دنیا پرست نیز هستند که اقدامات آنان باعث مخدوش شدن چهره نظام و دستگاه قضایی شده است.

آیت الله آملی لاریجانی بر لزوم پیراستن این مشکلات از کل نظام و دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: نمی توانیم در برابر این مفاسد مسامحه کنیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی پرونده ها به علت دخالت های افراد خاص مسکوت مانده است، افزود: این مسئله انصاف نیست و باید در رسیدگی به پرونده های اقتصادی اهتمام خاص داشت.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه دستگاه قضایی، دستگاهی است که مردم توقع برخورد جدی با تخلف را از آن دارند، گفت: مردم توقع دارند با تخلفاتی که در پشت آن قدرت وجود دارد، برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد ، میلیاردها تومان از دولت و بانک ها می گیرند و خم به ابرو نمی آورند، افزود: برخی معوقات بانکی خلاف بیّن قانون است و قابل قبول نیست.

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه اینگونه نیست که همه معوقات بانکی مشکل دار باشد، گفت: از دادستان خواستم با هماهنگی دولت و نظام بانکی، در خصوص معوقات بانکی اقدام کند و اگر این هماهنگی صورت نگیرد، دستگاه قضایی مستقیما دخالت خواهد کرد.