سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

همزمان با اوج گیری بحران در تونس ارتش این کشور زندانیان زندان "قصرین " را آزاد کرد و زندانیان خطرناک‌تر را به این زندان منتقل کرد.

                                            

به گزارش مانیتورینگ فارس به نقل از العربیه، ارتش تونس دقایقی پیش اعلام کرد که ارتش تونس تعدادی از زندانیان خطرناک و جانی را برای مراقبت بیشتر به زندان "قصرین " برده و باقی زندانیان این زندان را آزاد کرده است.

شبکه العربیه در ارتباطی مستقیم با خبرنگار خود در تونس تصریح کرد که همزمان با غارت خانه‌های مسکونی تعدادی از مردم مورد تعرض قرار گرفته در خیابان ها خواستار کمک شدند.

خبرنگار العربیه اعلام کرد که نیروهای امنیتی تعدادی از افراد غارتگر را در شرق پایتخت تونس دستگیر کرده است و اموال مسروقه را پس گرفته است.

العربیه تصاویری از افراد شرور را نشان داد که با سلاح سرد به خانه های مردم در پایتخت تونس یورش می برده‌اند.

همچنین این شبکه اعلام کرد که مقامات بانک مرکزی تونس از احتمال غارت دارایی مالی این کشور همزمان با افزایش درگیری ها ابراز نگرانی کرده است.

در پی متواری شدن "زین العابدین بن علی " رئیس جمهور پیشین تونس که روز گذشته در پی بالا گرفتن اعتراضات گسترده مردمی پایتخت این کشور را به مقصد جده ترک گفته، محمد الغنوشی از سیاسیون و اقتصاددانان این کشور و همچنین جانشین بن علی طبق اصل 56 قانون اساسی خود را رئیس جمهور موقت اعلام کرده بود.

این در حالی است که "فواد المبزع " رئیس پارلمان مسئولیت ریاست جمهوری این کشور را به طور موقت برعهده گرفت و این وضعیت تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ادامه خواهد یافت. رئیس پارلمان حداقل 45 و حداکثر 60 روز عهده‌دار پست ریاست جمهوری خواهد بود و انتخابات جدید ریاست جمهوری باید طی 60 روز برگزار شود.

انتهای پیام/++