سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

با پایان دیدارهای گروه سوم جام ملتهای آسیا دو تیم استرالیا و کره جنوبی جواز حضور در مرحله بعدی را دریافت کردند و بدین ترتیب در مرحله یک چهارم نهایی و در دیداری حساس ایران به مصاف کره جنوبی می رود.

عصر امروز دیدارهای پایانی گروه C جام ملت‌های آسیا برگزار شد و پس از نتایجی که در دو بازی این گروه به دست آمد، تیم‌های ملی استرالیا و کره جنوبی به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند.

استرالیایی‌ها پس از آنکه در بازی نخست هند را با 4 گل از پیش رو برداشته و در دیدار بعد که حساس‌ترین بازی آن‌ها در گروه بود، در مقابل کره جنوبی به تساوی یک بر یک راضی شده بودند، در آخرین دیدار خود برای قطعی کردن صعود خود به مصاف بحرین رفتند و در پایان توانستند با یک گل از سد این تیم بگذرند.

این در حالی بود که بحرینی‌ها هم با سه امتیازی که از پیروزی مقابل هند به دست آورده بودند به صعود از گروه امیدوار بودند، اما پس از آنکه در دقیقه 37 با گل "جدیناک" از حریف‌شان عقب افتادند، حمله‌های پراکنده‌ای را به روی دروازه استرالیا ترتیب دادند، اما نتوانستند از این موقعیت‌ها استفاده کنند تا در نهایت با همان سه امتیاز با جام ملت‌های آسیا وداع کنند.

کارت زرد، بحرین: جی سی جان (29)، عبدالله بابا (65)

استنرالیا: پرت امرتون(31)

**ترکیب دو تیم

استرالیا: مارک شوآرتزر، لوکاس نیل، برت امرتون، ساشا اوگنه نوفسکی، جید نورث، تیم کیهیل، مت مک کی، کارل والری، مایل جدیناک، برت هولمن

بحرین: محمود منصور عبدالله، عبدالله مرزوق، ابراهیم علی مشکاس، عبدالله بابا فتادی، حامد راکع العنزی،‌ سلمان عیسی غلوم، عبدالله اسماعیل، عبدالوهاب الصفی، اسماعیل عبدالحطیف، جیسی جان (عبدالله عدنان الدکیل، 66)، محمود عبدالرحمن (راشد الهوتی، 55)

**کره‌جنوبی 4 - هند 1

در دیگر دیدار این گروه نیز کره جنوبی به مصاف آسان‌ترین تیم این گروه رفت و در حالی که پیش‌بینی می‌شد می‌خواهد با تفاضلی بهتر از استرالیا هند را شکست دهد، چهار گل به این تیم زد و در عین ناباوری یک گل هم دریافت کرد تا با توجه به تفاضل گل بیشتر استرالیا در مرحله بعد حریف تیم ملی فوتبال کشورمان شده باشد.

گل‌های کره را دونگ وونگ جی (6 و 24)، جا چئول کو (9) و هونگ مین سون (81) به ثمر رساندند و تک گل هندوستان در این مسابقه را نیز سانهیل چتری (12) از روی نقطه پنالتی وارد دروازه کره‌ای‌ها کرد.

کارت زرد، هند: رحیم نبی (66)

**ترکیب دو تیم

کره جنوبی: ریونگ جونگ سو، چا دو ری (چوی هیو جین، 46)، لی یونگ پیو، کوآک تائه هوی، هوآنگ جائه وون، یونگ رائه لی، پارک جی سونگ، لی چون یونگ، کی سونگ یونگ (هونگ مین سون، 46)، جا چئول کو، دونگ وونگ جی

هند: سوبراتا پال، ایرونگ بام سینگ، گورامانگی سینگ، انور علی، انپی پارادیپ، مهرا جودین وادو، کلایمکس لارنس، سید رحیم نبی، استیون دیاز، رندی سینگ، دیپاک کومار، سانهیل چتری، آبیشک یاداف