سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور از تعیین سهمیه بنزین بهمن ماه خودروهای شخصی و عمومی در کشور خبر داد و گفت: 60 لیتر بنزین سهمیه‌ای به نرخ 400 تومان در کارت‌های سوخت در ساعت 24 روز 30 دی ماه شارژ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد رویانیان روز سه شنبه با اشاره به آخرین تصمیمات اتخاذ شده در خصوص سهمیه بنزین خودروها در بهمن ماه، عنوان کرد: بر این اساس سهمیه، بنزین خودروها در بهمن ماه همانند آذرماه با اندکی تغییر بوده، اما نرخ آن 400 تومان محاسبه می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس، سهمیه خودروهای شخصی 60 لیتر، تاکسی‌های بنزین سوز شهری 500 لیتر و برون شهری 750 لیتر، تاکسی‌های دوگانه سوز درون شهری 300 لیتر و برون شهری 500 لیتر، آژانس‌ها و مسافربرهای شخصی چه دوگانه سوز و چه بنزینی 300 لیتر، وانت بارهای نوع یک 200 لیتر و نوع 2 نیز 400 لیتر و موتورسیکلت‌ها 25 لیتر تعیین شده است.

رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور با اشاره به اینکه سهمیه بنزین حمایتی در بهمن ماه به خودروها داده نمی‌شود، تصریح کرد: در عین حال بنزین 100 تومانی موجود در کارت‌های سوخت به قوت خود باقی است و شهروندان می‌توانند از این سهمیه بنزین کماکان استفاده کنند.

 

قطع سهمیه گازوئیل 165 ریالی از ابتدای بهمن

رویانیان از قطع سهمیه گازوئیل 165 ریالی از ابتدای بهمن ماه خبر داد و گفت: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده، از ابتدای بهمن ماه دیگر گازوئیل 165 ریالی در کشور توزیع نمی‌شود و لذا دارندگان خودروهای دیزلی که هنوز گازوئیل 165 ریالی در کارت‌های سوخت خود دارند، تنها تا قبل از بهمن ماه مهلت دارند تا از این گازوئیل استفاده کنند، چرا که در غیر این صورت این سهمیه آنها ابطال می‌شود.

رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور گفت‌: از ابتدای بهمن ماه نرخ اول گازوئیل در کشور که برای حمل و نقل بار و مسافر استفاده می‌شود، 150 تومان است.

وی با اشاره به اینکه خودروهای دیزلی در کشور به 20 کلاس تقسیم بندی و سهمیه آنها تعیین شده است، اظهار کرد: کف سهمیه گازوئیل بر اساس سنجش 9 ماهه مصرف خودروها 30 لیتر و سقف آن 250 لیتر است، اما تمهیداتی اندیشیده شده که رانندگان حمل و نقل بار و مسافر در یک روز بتوانند تا سه برابر نیز از این سهمیه استفاده کنند.

رویانیان تصریح کرد: در عین حال با اتمام سقف سهمیه تعیین شده گازوئیل خودروها، رانندگان این دسته از وسایط نقلیه عمومی باید گازوئیل 350 تومانی مصرف کنند.

 

انسداد موقت کارت سوخت کامیون‌ها و اتوبوس‌های متخلف

 

خودروهای گازوئیلی ترانزیتی باید از گازوئیل 350 تومانی استفاده کنند

به گزارش یسنا، وی از انسداد موقت کارت سوخت کامیون‌ها و اتوبوس‌های متخلف خبر داد و گفت: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده، کامیون‌ها و اتوبوس‌های برون و درون شهری که به هر شکلی گازوئیل حمل و نقل عمومی را از باک خود تخلیه کنند، به طور موقت مسدود خواهد شد و این دسته از رانندگان باید گازوئیل 350 تومانی استفاده کنند.

وی از برخورد با عرضه کنندگان غیرمجاز گازوئیل در کشور خبر داد و گفت: بر این اساس، عرضه گازوئیل با کارت سایر خودروها در جایگاه‌ها ممنوع بوده و جایگاه داران حق ندارند از کارت در اختیار خود برای مصارف غیر از حمل و نقل استفاده کنند که بر این اساس در صورت مشاهده، جایگاه داران متخلف ضمن معرفی به تعزیرات حکومتی به 5 برابر قیمت بین‌المللی گازوئیل جریمه می‌شوند.

رویانیان در خصوص خودروهای ترانزیتی نیز گفت: خودروهای گازوئیلی ترانزیتی نیز بر اساس تمهیدات اندیشیده شده، باید از گازوئیل 350 تومانی استفاده کنند در عین حال به جایگاه داران ابلاغ شده است تا باک‌های غیراستاندارد اضافه خودروها را با شماره خودرو به بخش مربوطه اطلاع دهند تا با همکاری پلیس نسبت به برخورد با این دسته از رانندگان متخلف اقدام شود.

رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور ادامه داد: بر اساس تمهیدات اندیشیده شده، برای برخی مصارف صنعتی و مصارف بیش از حد خانگی، صنعتی و حمل و نقل، گازوئیل 350 تومانی در نظر گرفته شده است.

رویانیان بهبود حمل و نقل و بهسازی ناوگان را از جمله تمهیدات و جهت گیری‌های دولت و ستاد حمل و نقل و سوخت کشور عنوان کرد و گفت: بر این اساس خلاء های حمل و نقل در سه بخش حمل و نقل روستایی، حمل و نقل بار شهری و آژانس‌ها شناسایی شده‌اند و اقدامات لازم جهت رفع این خلاء ها در حال انجام است و به زودی در کشور اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بهره‌وری و سود دهی را می‌خواهیم به صنعت حمل و نقل بازگردانیم، عنوان کرد: ‌در عین حال ستادهای ساماندهی حمل و نقل روستایی در شهرستان‌ها و استان‌ها با ریاست فرمانداران و بخشداران در کشور تشکیل شده است.

 

دولت مابه‌التفاوت قیمت سوخت گازوئیل و CNG‌ خودروها در کلان شهرها را پرداخت می‌کند

 

 از سال 90 کارت هوشمند CNG در کشور اجرایی می‌شود

رویانیان در خصوص حمایت دولت از حمل و نقل عمومی در کلان شهرها خصوصا شهرداری تهران گفت: دولت مابه‌التفاوت قیمت سوخت گازوئیل و CNG‌ خودروها را پرداخت می‌کند که در این خصوص این پرداخت‌ها آغاز شده، اما ممکن است، مقداری تاخیر داشته باشد.

وی همچنین افزود: در بحث قطار و هواپیما نیز دستگاه‌های حمایتی دیده شده تا افزایش قیمتی همانند اتوبوس و مترو نداشته باشیم.

وی در خصوص استفاده از گاز CNG‌ در خودروها نیز به ایسنا، گفت: رویکرد به سمت استفاده از گاز CNG فعلا عملا به شکلی متوقف شده، اما از سال 90 کارت هوشمند CNG نیز در کشور اجرایی می‌شود که بر این اساس مشکلات سوخت تاکسی‌ها بر طرف خواهد شد.

انتهای پیام

کد خبر: 8910-19150
خبرهای مرتبط: