سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

به گزارش فارس به نقل از "فوکوس "، "باراک اوباما " که به عنوان قدرتمندترین مرد جهان شناخته می‌شود در حالی پس از کناره گیری "حسنی‌مبارک " از قدرت از انقلاب مردم مصر استقبال کرد که در آخرین لحظه متوجه شد دقیقا در مصر چه روی می دهد.

اوباما خود را برای دومینوی فروپاشی حکومتهای منطقه آماده کند. این موضوع علاوه بر اینکه نشان داد که سرویس اطلاعاتی آمریکا یک‌بار دیگر مرتکب اشتباه شد، بر این حقیقت تاکید دارد که از این به بعد اوباما باید خود را برای ادامه روندی شبیه به بازی "دومینو " در زمینه فروپاشی حکومت‌های منطقه آماده کند.
این نشریه آلمانی نوشت که اوباما دو مرتبه سخنرانی درباره برکناری مبارک را به تعویق انداخت. اولین بار کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهور در ساعت 13:30 به وقت محلی در این مورد صحبت خواهد کرد و سپس زمان این سخنرانی به 14 موکول شد و در نهایت برای سومین بار در ساعت 15 بعداز ظهر بود که اوباما با حضور در برابر دوربین‌ها اقدام به صحبت در این مورد کرد.
براساس این گزارش، کاملا واضح بود که وی همچنان در حال حل و فصل آنچه در مصر روی داده است اما سعی می‌کند تا بهترین وجه آن را نشان دهد. به همین دلیل بود که در آن زمان گفت: تنها لحظات اندکی هستند که ما می توانیم در آنها شاهد تاریخ باشیم و به این ترتیب قصد داشت به مخاطبان این‏طور نشان دهد که ابرقدرت جهان در سرنگونی مبارک نقشی نداشته و تنها یک تماشاچی بوده است. بقیه اظهارات اوباما مبنی بر اینکه آینده مصر فقط در دستان مردم این کشور قرار دارد،نیز موید همین موضوع بودند.
باید گفت این سخنان اوباما در این مورد مبنای درستی دارند چرا که وی به خوبی می‌داند که مردم مصر تا چه حد (اهداف) آمریکا در کشورشان را به‏دیده شک و تردید می‌نگرند و از این رو هرگونه دخالت مستقیم آمریکا در امور مصر با واکنش قاطع مردم این کشور مواجه خواهد شد. به این دلیل است که قدرتمندترین مرد جهان برای نخستین بار لفظ دوستی میان مصر و آمریکا را با احتیاط بیشتر به کار برد و ‌گفت: آمریکا همچنان یک دوست و شریک مصریها باقی می‌ماند و در استقرار دموکراسی به آنها کمک خواهد کرد. فوکوس نوشت که احتمالا به همین دلایل است که اوباما و "رابرت گیبس " سخنگوی کاخ‌سفید نیز بر اعمال دموکراسی آمریکایی در مصر تاکیدی ندارند و حتی با حضور گروه اسلام‏گرای "اخوان ‌المسلمون " در دولت آتی مصر موافقت کرده‌اند.