سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

737 سازمان عربی جامعه مدنی طی یک بیانیه مشترک اقدام رژیم صنعا را در سرکوب تظاهرات‌ مردمی محکوم کردند و خواستار محاکمه جنایتکاران شدند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "الصحوة نت "، 737 سازمان عربی جامعه مدنی با صدور بیانیه‌ای مشترک اقدام رژیم صنعا در توسل به زور و خشونت علیه تظاهرات‌کنندگان یمنی را محکوم کردند.

در این بیانیه به صراحت به اقدامات مربوط به کشتار، آدم‌ربایی و زندانی کردن تحصن‌کنندگان اشاره شده است و درباره گوش‌ندادن دولت به مطالبات مردم معترض یمن انتقاد شده است. زیرا با این اقدامات ده‌ها نفر از مردم بی‌گناه یمن کشته و زخمی شده‌اند و این درست همان شیوه سرکوب رژیم‌های دیکتاتور در تونس و مصر است.

در ادامه این بیانیه از رژیم صنعا خواسته شده است تا تمام اقدامات سرکوب‎گرایانه را علیه مردم بی‌گناه یمن متوقف کند و سرنوشت تمام ربوده‌شدگان را مشخص کند ضمن اینکه مسئولیت حفاظت از جان این مردم به‎عهده رژیم یمن است.

در این بیانیه از جامعه بین‌الملل خواسته شده تا این اقدامات رژیم علی‌عبدالله صالح را که جنایاتی وحشیانه خوانده می‌شود، محکوم کند. همچنین از تمام آزادگان جهان و شخصیت‌های شریف منطقه خواسته شده تا اقدامات لازم را برای توقف این جنایات انجام دهند.

در بیانیه مذکور همچنین بر ضرورت محاکمه تمام کسانی که در کشتار و سرکوب مردم یمن دست‌داشته‌اند، تاکید شده است.