سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

یک مقام رسمی عربستان که خواست نامش فاش نشود به خبرگزاری فرانسه گفت: بیش از هزار نیروی نظامی عربستان شب گذشته [یکشنبه شب] در قالب نیروهای عضو شورای همکاری خلیج فارس وارد بحرین شدند.

این منبع افزود: بر اساس توافق بین کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس نیروهای شورای همکاری وقتی به کشور عضو این شورا اعزام می‌شوند فرماندهی آنها برعهده همان کشور میزبان است.

منبع مذکور درباره علت اعزام نیروهای خارجی به بحرین گفت: دولت بحرین بارها معارضان را به گفت‌وگو فراخوانده است اما معارضان این دعوت را پاسخ ندادند.

روزنامه الایام بحرین نیز امروز دوشنبه گزارش داد که نیروهایی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای کمک به حفظ امنیت بحرین به این کشور اعزام شدند.

این دخالت نظامی پس از آن صورت می‌گیرد که عربستان سعودی از گسترش قیام های مردمی و گسترش آن به این کشور هراس دارد. بویژه اینکه آنچه در عربستان روی می‌دهد الهام‌گرفته از حوادث بحرین است و این همان چیزی است که سبب شد عربستان به مقامات بحرینی خود پیام دهد که اگر نمی‌تواند جنبش مردمی را سرکوب کند، عربستان خود دست به کار خواهد شد


عربستان و بحرین روابط سیاسی و اقتصادی قدرتمندی با یکدیگر دارند و عربستان بزرگ‌ترین حمایت کننده مالی بحرین است.

بسیاری از شیعیان سعودی ساکن منطقه الشرقیه عربستان نیز ارتباط خانوادگی با شیعیان بحرین دارند و این امر موجب وحشت خاندان سعودی از رسیدن دامنه اعتراضات مردمی به عربستان شده است.

منبع :www.farsnews.com