سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور از واریز 60 لیتر بنزین نوروزی از 25 اسفند ماه خبر داد و گفت: 60 لیتر بنزین فروردین ماه نیز ابتدای فروردین واریز خواهد شد.

محمد رویانیان روز دوشنبه در آخرین نشست خبری خود در سال 89 گفت: طرح خصوصی سازی حمل و نقل عمومی توسط ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت تهیه آماده شده تا در سال 90 به دولت تقدیم شود، دولت می‌تواند این طرح را بپذیرد یا نپذیرد.

وی خاطر نشان کرد: این که دولت می‌خواهد حمل و نقل خصوصی سازی کند اشتباه است و این ستاد حمل و نقل و سوخت کشور است که طرح خصوصی‌سازی حمل و نقل را در سال 90 تهیه کرده و می خواهد به دولت ارائه کند و بنابراین هنوز دولت هیچ تصمیمی در این رابطه با تغییر نحوه مدیریت حمل و نقل نگرفته است.

وی تصریح کرد: این که برخی رسانه‌ها و روزنامه‌ها این طرح را طرحی دولتی مطرح کردند، درست نیست و ستاد مدیریت مصرف سوخت این موضوع را در شش ماه گذشته مطالعه کرده است و در سال 90 پس از بررسی نهایی به دولت پیشنهاد می‌شود و دولت می‌تواند آن را بپذیرد یا رد کند.

رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور تصریح کرد: مصوبه یا تصمیمی در دولت برای خصوصی‌سازی و یا تغییر وضعیت حمل و نقل عمومی به خصوصی گرفته نشده است، اما برنامه‌های در جهت بهبود مدیریت حمل و نقل در دولت پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: در سال آینده به جز اصلاح و بهبود سیستم‌ها هیچ تصمیمی در مورد خصوصی سازی گرفته نشده و حتی کلیات آن نیز مطرح نیست.

رویانیان اضافه کرد: طرح خصوصی‌سازی حمل و نقل که از سوی ستاد مدیریت مصرف سوخت ارائه شده، با هدف توانمندسازی حمل و نقل و به منظور اقتصادزایی آن طراحی شده و در نهایت به دنبال متناسب کردن عرضه و تقاضا ، جلب مشارکت سرمایه‌های خصوصی و افزایش ظرفیت ناوگان در بخش‌های مختلف خواهد بود.

وی با بیان این که دولت علیرغم توجه ، تخصیص اعتبارات و اهتمام جدی برای حمل و نقل و با توجه به دو برابر کردن ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی و نیز افزایش پنج برابری اعتبارات حمل و نقل ریلی، باز هم در مورد بخش حمل و نقل نیاز به برنامه‌های جدی‌تر و موثرتری دارد و باید روش‌های ابتکاری جدیدی برای جبران عقب ماندگی‌ها داشته باشد.

به گزارش ایسنا، رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور در ادامه با اشاره به اختصاص بنزین 60 لیتری نوروزی، خاطرنشان کرد: این سهمیه از 25 اسفند ماه در کارت‌های سوخت رانندگان شارژ می‌شود تا امکان سفر برای شهروندان وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: همچنین بنزین فروردین ماه نیز در کارت‌ها شارژ خواهد شد و به این ترتیب 120 لیتر در این مدت برای مردم در کارت‌ها واریز خواهد شد.

رویانیان ادامه داد: دولت تنها برای سهمیه نوروزی سال 89 ، 540 میلیون لیتر بنزین اختصاص داده است.

وی در پاسخ به سوالی در مورد سوخته شدن ذخیره بنزین 100 و 400 تومانی شهروندان توضیح داد: این دو نوع ذخیره بنزین در کارت شهروندان باقی می‌ماند و هیچ کدام از آنها در سال آینده نمی‌سوزد.

رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت یادآور شد: علیرغم برخی از اخبار در مورد محدودیت استفاده از بنزین در کارت‌ها برای هر شهروند در هر ماه 500 لیتر بنزین 700 تومانی موجود است که امکان برداشت آن وجود دارد.

به گزارش ایسنا، وی همچنین با اشاره به کسر شدن حدود سه یا چهار لیتر بنزین در هنگام سوختگیری، عنوان کرد: اکثر شهروندان در هنگام سوختگیری به دلیل آشنا نبودن مراحل استفاده از کارت دچار خسارت شده و سه یا چهار لیتر از سهمیه آن‌ها کسر می‌شود و بهتر است در صورت عدم اطلاع از روند کار دستگاه سوختگیری از مسوول جایگاه کمک بگیرند.

رویانیان در ادامه همچنین از ورود 16 واگن و چهار لوکوموتیو جدید برای خط مترو تهران ـ کرج خبر داد و اظهار کرد: این واگن‌ها و لوکوموتیوها آماده تحویل به متروی تهران است و تعدادی واگن و لوکوموتیو دیگر در گمرک آماده ترخیص است.

وی با اشاره به جلسات مشترکی که با رییس کل گمرک و رییس بانک مرکزی در مورد ترخیص این واگن‌ها داشته است، اظهار کرد: گویا مترو تهران 20 تا 30 میلیارد تومان بابت بدهی به بانک «ملت» مقروض است و تا این مبلغ پرداخت نشود، مترو تهران نمی‌تواند این واگن‌ها را تحویل بگیرد.

رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور با تاکید بر این که بدهی‌های شهرداری و مترو به بانک‌ها خیلی زیاد است، تصریح کرد: بخشی از این بدهی‌ها از طریق تهاتر و فروش ملک جبران شده است ، اما بخش دیگری از آن‌ها همچنان پرداخت نشده است.

وی تاکید کرد : توقع داشتیم مترو تهران این مبلغ را پرداخت می‌کرد ، اما ظاهرا در حال حاضر این مبلغ را ندارد و ما تلاش می‌کنیم با هماهنگی‌های صورت گرفته این مشکل حل شود.

رویانیان خاطرنشان کرد: به شهرداری‌ها از جمله شهرداری تهران توصیه اکید کرده‌ایم که پس از دریافت اعتبارات اقدام به خرید تجهیزات و واگن کنند تا زمان آماده شدن خطوط مترو لنگ نمانند.

وی اضافه کرد: طبق قانون دولت تعهد به کمک حداکثر 50 درصد به مترو دارد و برای این کمک نیز اولویت تجهیز ناوگان مطرح بوده ، اما تاکنون شهرداری‌ها این پول را صرف توسعه و تونل‌سازی ‌کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور با اعلام این که دولت در سال آینده پنج هزار میلیارد تومان فاینانس توسعه مترو در کلانشهرها را در نظر دارد ، ادامه داد: این فاینانس در سال آینده عملیاتی می‌شود و کمک بزرگی برای شهرداری‌ها خواهد بود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با تبلیغات برخی شرکت‌ها برای تبدیل خودروها به پایه گازسوز، پاسخ داد: از سال 88 تاکنون به خودروسازان ابلاغ کرده ایم که تولید آن‌ها باید پایه گاز سوز باشد و دیگر تبدیل کارگاهی نخواهیم داشت چه برسد به مراجعه شهروندان در کارگاه‌های غیر استاندارد!

رویانیان با اذعان نسبت به این که این کارگاه ها در حال حاضر در سطح شهر و در رسانه‌ها فعال و در حال تبلیغات هستند، بیان کرد: از مردم می خواهیم که به این کارگاه های غیر مجاز مراجعه نکنند و اگر کارگاهی نیز وجود داشته باشد باید مجوز وزارت نفت را اخذ کند.

وی عنوان کرد: پول‌هایی از مردم برای این اقدام اخذ می‌شود و در آینده همانند شرکت‌های هرمی گلد کوئیست اخبار این شرکت‌ها در رسانه‌ها پخش شده و می گویند ، از مردم پول گرفته و کاری نکرده اند و حتی ممکن است خسارت جانی نیز در بر داشته باشد.

رییس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور در پایان خاطر نشان کرد: هیچ پیش‌بینی‌ برای تغییر قیمت بنزین و گازوئیل در سال 90 هنوز صورت نگرفته است.

وی همچنین در گفت‌وگویی با ایسنا در خصوص سهمیه بنزین معلولان گفت: سهمیه بنزین معلولان در اختیار سازمان بهزیستی کشور قرار گرفته است.

رویانیان افزود: سهمیه بنزین ویژه‌ معلولان بیش از دو ماه قبل به سازمان بهزیستی ابلاغ شده است.

وی با تاکید بر این که بهزیستی باید هر چه سریع‌تر نسبت به توزیع این سهمیه اقدام کند، افزود: این سازمان در حال طراحی نحوه توزیع این سهمیه میان معلولان است.

منبع: www.isna.ir