سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

"نجیب میقاتی" نخست وزیر لبنان پیرامون روابط خود با سوریه گفت: من برای ایجاد بهترین روابط نه تنها با کشور سوریه بلکه با همه کشورهای منطقه از جمله ایران تلاش می کنم و در دولت جدید به طور حتم روابط بسیار خوبی با ایران خواهم داشت.

به گزارش ایرنا از بیروت، نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان امروز دوشنبه در مصاحبه‌ای رسانه‌ای گفت: تمام سعی خود را در راه حفظ لبنان و ایجاد ثبات و استقرار در آن به کار خواهم بست و اگر نتوانستم لبنان را نجات دهم، استعفا خواهم داد.
وی افزود: عامل اصلی کاندیدا شدن من برای انتخاب نخست وزیری، نجات لبنان بود و قبل از آن تصمیمی برای قبول این پست نداشتم، اما وقتی حالت رکود و بی حرکتی و عدم شکوفایی در لبنان را مشاهده کردم،خودم را در مقام اقدام و تحرک دیدم.
میقاتی با اشاره به انتخاب وی به عنوان نخست وزیر لبنان تصریح کرد: برای انتخاب من شرط‌های از پیش تعیین شده وجود نداشت و من در راستای حفظ وحدت لبنان در جستحوی منافع کشورم در سطح بین المللی و در تمامی سطوح هستم.
نخست وزیر لبنان پیرامون جایگاه سعد حریری نزد طایفه سنی لبنان و امکان مشکل ساز شدن این امر برای وی تأکید کرد: این مسئله جای نگرانی ندارد و من خواسته های طایفه سنی را در نظر دارم؛ طایفه سنی خواهان ایجاد استقرار و ثبات در کشور و تعقیب و دستگیری عاملان ترور"رفیق حریری" هستند.
میقاتی در ادامه خواست که از پیش بر عملکرد وی قضاوت نکنند و ابتدا متنظر عملکرد وی در دولت آینده باشند و سپس به قضاوت بپردازند.
وی با اشاره به مرحله سرنگونی دولت "سعد حریری" ادامه داد: سقوط دولت سعد حریری از لحاظ قانونی درست بود چراکه طبق قانون با استعفای یک سوم اعضای هیأت دولت، دولت سقوط می کند و این امری بود که در مورد دولت سعد حریری اتفاق افتاد و من در این میان کسی را سرزنش نمی کنم، چون این امر یک بازی سیاسی است که ممکن است در مورد همه اجرا شود.
نخست وزیر لبنان با تأکید بر اینکه وی شخصی مستقل است، تصریح کرد: تاریخ گذشته، این مساله را نشان می دهد و من اعتقاد دارم که لبنان بدون داشتن ثبات و استقرار روی شکوفایی و رشد را نخواهد دید.
نجیب میقاتی همچنین گفت: من در راستای ایجاد روابط خوب با آمریکا هم هستم، چراکه ما در لبنان نمی تواینم که روابط دوستانه با سایر کشورهای جهان نداشته باشیم.
وی پیرامون دستور کار دولت آینده و بند متعلق به سلاح مقاومت تصریح کرد: من به دستور کار دولت گذشته و موضوع سلاح مقاومت درج شده در آن پایبند هستم.
نخست وزیر لبنان پیرامون دادگاه بین المللی حریری هم تـأکید کرد: لبنان نمی تواند موضوع دادگاه بین المللی را لغو کند و اگر قرار باشد مساله ای از این دادگاه لغو شود، این اتفاق با ایجاد گفتگو و رایزنی میان تمام لبنانی ها انجام می شود.