سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

بر اساس نظرسنجی که توسط دانشگاه مریلند آمریکا انجام شد تنها 20 درصد از پرسش‌شوندگان اعلام کرده‌اند که برنامه‌های «بی‌بی‌سی» و «صدای آمریکا» را دنبال می کنند و 80 درصد پرسش شوندگان به این پرسش پاسخ منفی داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، سازمان "ورلد پابلیک آپینین " [WorldPublicOpinion] طی پروژه‌ای که توسط دانشگاه مریلند آمریکا اداره می‌شود به انجام نظر سنجی در ایران پرداخته است.
این نظر سنجی در استان‌های مختلف ایران صورت گرفته و شماره تلفن‌ها نیز به صورت اتفاقی انتخاب می‌شده است.
در بخشی از این نظرسنجی پرسش‌شوندگان پرسیده شده است که "آیا شما برنامه‌های ماهواره‌ای و رادیویی "VOA "[صدای آمریکا] یا بی‌بی‌سی را دنبال می‌کنید؟ ". بر اساس گزارشی که این مرکز نظرسنجی دانشگاه مریلند مطرح کرده است تنها 20 درصد پرسش‌شوندگان به این سوال رای مثبت دادند و 80 درصد به پرسش‌شوندگان به این سوال رای منفی داده‌اند.
اعضای سازمان "ورلد پابلیک آپینین "، پیشتر نیز مطالعاتی در ایران انجام داده بودند و از مصاحبه‌های چهره به چهره نیز استفاده کرده‌اند.تمام مصاحبه کنندگان فارسی زبان بودند. این نظر سنجی در روزهای 27 آگوست تا 10 سپتامبر سال 2009 [5 شهریور تا 19 شهریور] صورت پذیرفته و از هزار و 3 ایرانی از سن 18 سال به بالا نظر سنجی صورت پذیرفته است.حاشیه خطای این نظر سنجی نیز 3 درصد در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام/.