سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

سید امین الله تقوی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این طرح در قالب امضاء تفاهمنامه با وزارت آموزش و پرورش اجرا می شود افزود: در مرحله نخست بصورت آزمایشی ،کیلکای سوخاری در تعدادی از مدارس در مقاطع مختلف تحصیلی توزیع میشود.

وی گفت: در ادامه پس از ذائقه سنجی و موفقیت آمیز بودن آن، این محصول به جای تنقلات ناسالم در مدارس سراسر کشور توزیع خواهد شد.تقوی افزود:هم اکنون یک واحد صنعتی در تهران کیلکای سوخاری تولید می کند و سه واحد دیگر نیز در حال اخذ پروانه بهره برداری است .سرپرست سازمان شیلات ایران همچنین از امضای تفاهمنامه ای با ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد و گفت: به علت تهدیدات دزدان دریایی در اقیانوس هند علیه قایق ها و شناور های ماهیگیری کشورمان ، مقرر شده است با شناورها و قایق هایی که به صورت گروهی کار می کنند تعدادی نیروی مسلح نیز همراه شود.

تقوی درباره تسهیلات فنی و اعتباری سال آینده شیلات نیز گفت:این تسهیلات بیش از 166درصد افزایش دارد.وی یکی از این تسهیلات را وام های کم بهره اعلام کرد و افزود:زمینه فعالیت برای توسعه شیلات در بخش خصوصی ، سال آینده فراهم شده است.تقوی در ادامه گفت:برگزاری 28 نمایشگاه تخصصی آبزیان در سال 89 از اقدامات موثر شیلات بود.

وی افزود: در سال آینده برای استان های غیر ساحلی حداقل یک نمایشگاه ، برای استان های ساحلی حداقل سه نمایشگاه و برای تهران 8 نمایشگاه تخصصی آبزیان پیش بینی شده است. سرپرست سازمان شیلات درباره بیمه صیادان نیز گفت: امسال 120میلیارد ریال برای حق بیمه صیادان در نظر گرفته شده که با این حساب بخشی از مشکلات این قشر کم می شود. تقوی اضافه کرد: در آینده نزدیک 50درصد کارکنان سازمان شیلات مشمول دورکاری خواهند شد.

منبع: www.iribnews.ir