سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

 جمع گسترده‌ای از مردم آمریکا در اعتراض به قانون "میهن‌دوستی " که به مقامات آمریکایی اجازه جاسوسی در زندگی شخصی افراد را می‌دهد و آزادی مدنی آنها را نقض می‌کند در مقابل کاخ سفید تظاهرات برپا کردند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، معترضین در واشنگتن در مقابل کاخ سفید تجمع کردند و علیه قانون "میهن دوستی " اعتراض کردند.
این ماده از قانون به مقامات اجازه می‌دهد با استفاده از سامانه‌های استراق سمع، تلفن‌های افراد را کنترل کنند و آندسته از اسناد فردی یا تجاری مردم را که خود صلاح می‌دانند برای بررسی و بازجویی ضبط کنند.
معترضین به این قانون اعلام کردند که این اقدام در واقع آزادی مدنی مردم بی‌گناه آمریکا را در معرض خطر قرار می دهد.
بر اساس این گزارش، کنگره آمریکا در ماه فوریه سال جاری میلادی لایحه‌ای را به تصویب درآورد که سه ماده بحث‌برانگیز این قانون را تا 27 ماه مه تمدید کنند.
این سه ماده به مقامات آمریکایی اجازه می‌دهد تا با استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی مکالمات را شنود کنند، به سوابق بازرگانی با تایید دادگاه دسترسی پیدا کرده و بر مظنونانی که با گروه‌های تروریستی خاص ارتباط ندارند، نظارت داشته باشد. برخی از معترضین خواستار لغو این قانون شده‌اند و تأکید کرده‌اند که این قانون به دولت آمریکا قدرت بیشتری برای انجام عملیات‌های جاسوسی می‌دهد.