سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

جامعه مسلمانان امریکا به شدت از بیانیه اسلام‎‏ستیزانه، پیتر کینگ نماینده جمهوری‌خواه ایالت نیویورک امریکا در کنگره این کشور، انتقاد کرده‌اند. به گزارش پرس تی وی، شورای روابط اسلامی- امریکایی به شدت اظهارت کینگ، رئیس کمیته امنیت ملی مجلس نمایندگان امریکا را محکوم کرده است.

این در حالی است که کینگ مدعی است جلسه پرسش و پاسخی که قرار است وی در کنگره امریکا درباره روند افراطی‌گری در جامعه مسلمانان این کشور برگزار کند، ضد دین مبین اسلام نیست.

کینگ بارها مسلمانان امریکایی را به همکاری نکردن با نیروهای امنیتی و پیروی نکردن از قوانین این کشور متهم کرده و می‌گوید، بسیاری از مساجد در امریکا پیروان خود را به "افراط‌گرایی" تشویق می‌کنند. نشست پرسش و پاسخ درباره اظهارات کینگ با حضور وی روز پنج‌شنبه (19 اسفند) در کمیته امنیت ملی مجلس نمایندگان امریکا برگزار خواهد شد.
کوری سیلور سخنگوی کنگره امریکا در شورای روابط اسلامی امریکایی در گفت‌وگو با بخش "امریکا" شبکه پرس تی‌وی بر تاریخچه طولانی اسلام‌ستیزی گسترده و آشکار کینگ تاکید کرده است.
سیلور می‌گوید، کینگ باید پذیرد که برای اثبات مدعای خود، پس از تحقیق و بررسی درباره بیش از 88 درصد مساجد امریکا که وی آنان را افراطی می‌خواند، هیچ مدرک مستندی در اختیار ندارد. سخنگوی کنگره امریکا در شورای روابط اسلامی امریکایی همچنین اظهار داشت، کاملا اثبات شده است که ادعای کینگ اشتباه است، اما وی همچنان اظهارات خود را تکرار می‌کند.
در همین حال، اریک هولدر دادستان کل در سخنانی به کینگ درباره موضع جانبدارانه‌اش نسبت به جامعه مسلمانان امریکایی هشدار داده است.
هولدر ضمن تاکید بر این امر که تنها هدف قرار دادن یک موضوع بسیار خطرآفرین است تصریح کرد که اعضاء و روسای جامعه مسلمانان امریکا به شدت برای حل بحران ایجاد شده ناشی از موضع‌گیری کینگ در تلاش‌اند.
گفتنی است، مسلمانان تنها 2 درصد جمعیت کل کشور امریکا را به خود اختصاص می‌دهند با این وجود؛ گزارش سال 2010 "کمیته فرصت‌های شغلی برابر در امریکا" حاکی از آن است که مسلمانان بیشتر از سایر اقلیت‌های مذهبی در این کشور در معرض رفتارهای نژادپرستانه قرار می‌گیرند.