سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

کمتر از یکماه از اولین سخنرانی علنی رئیس سازمان جاسوسی انگلیس در 100 سال اخیر که در آن از لزوم روی آوردن به فعالیت‌های جاسوسی و اطلاعاتی برای مقابله با ایران سخن گفته بود، دو دانشمند موثر هسته‌ای کشورمان مورد حمله تروریستی قرار گرفته و یکی از این دانشمندان به شهادت رسید.

 جان ساورز رئیس سرویس امنیت خارجی انگلیس موسوم به "MI6" ماه گذشته در نشستی مطبوعاتی که در تاریخ صدسال اخیر سرویس جاسوسی انگلیس بی‌سابقه بود، با اشاره به برنامه هسته‌ای ایران، دیپلماسی را برای توقف این برنامه ناکافی دانسته بود و از لزوم روی آوردن به فعالیت‌های جاسوسی و اطلاعاتی برای مقابله با ایران تاکید کرده بود.این سخنان که بلافاصله در رسانه های دنیا بازتاب پیدا کرد، از سوی برخی تحلیلگران به عنوان یک عملیات روانی و رسانه‌ای تحلیل شد، اما سکوت رسانه دولتی انگلیس بی بی سی در بازتاب این سخنان شائبه واقعی بودن یک طراحی پیچیده از سوی دستگاه جاسوسی انگلیس علیه ملت ایران را تقویت کرد که ساورز ناخواسته آنرا فاش کرده است.

با این حال شواهد حاکی از آن است که فرضیه برنامه ریزی انگلیس برای خرابکاری جاسوسی در ایران، بسیار جدی است، فرضیه‌ای که با ترور دو دانشمند کلیدی هسته‌ای ایران در صبح امروز به یقین مبدل شده است.اطلاعات بدست آمده توسط رجانیوز حاکی از آن است که دانشمندان هسته‌ای که امروز مورد هجوم قرار گرفته‌اند، نه تنها در دو قطعنامه 1739 و 1747 سازمان ملل مورد تحریم قرار گرفته بودند، بلکه در برنامه هسته‌ای مهمی که منجر به طراحی قلب رآکتورهای نسل جدید جهان با استفاده از فناوری ایزوتوپ می‌شده نیز مشارکت داشته و از اصلی‌ترین چهره‌های این پروژه بوده‌اند. پروژه‌ای که ایران را تا مرز دانش هسته‌ای در دنیا می‌رسانده است.

ساورز در سخنان خود مدعی شده بود: لازم است که تلاش‌های بین‌المللی در دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای تأخیر به وجود آورد، زمان بیشتری برای یافتن یک راه حل سیاسی به وجود می‌آید.به نظر می‌رسد طراحی غرب و خصوصا انگلیس برای تقابل با جمهوری اسلامی و روند در حال پیشرفت آن از حالت کارشکنی‌های مخفیانه به حد دشمنی‌ علنی  و تخاصم دولتی رسیده است چنانکه در کنار طراحی اقدامات تروریستی امروز، چندی پیش نیز یکی از دولتمردان انگلیس، هدف این کشور از تحریم‌ها علیه ایران را نه برنامه هسته‌ای بلکه اقتصاد ایران دانسته بود.

سه هفته پیش نیز وزارت اطلاعات اعلام کرد یک گروه تروریستی 4 نفره وابسته به انگلیس را در غرب کشور دستگیر کرده است.اما قابل توجه ترین اقدام را می‏توان درخواست دیروز اتحادیه اروپا از امریکا برای خارج کردن منافقین از لیست گروه‌های تروریستی دانست. درخواستی که پیش از این انگلیس و اتحادیه اروپا آنرا عملیاتی کرده بودند. به نظر می‌رسد این درخواست اروپا از امریکا، پیش پرداختی باشد که انگلیس برای عملیات تروریستی امروز به منافقین پرداخته است.
 
این در حالی است که یکی از اصلی‌ترین هدایت‌کنندگان فتنه 88 و آشوب‌ها در خیابان‌های تهران، سفارت انگلیس و شبکه تلویزیونی فارسی زبان این کشور بود.با این وجود مشخص نیست سفارتخانه انگلیس در خیابان فردوسی تهران، و سفیر این دشمن جدی جمهوری اسلامی ایران، با چه توجیه و هدفی در ایران حال فعالیت بوده  و هرازگاهی نیز درخواست ملاقات با چهره‌های مطرح سیاسی ایران را دارد؟ 
 منبع: www.rajanews.com