سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

کنگره آمریکا در میان تدابیر شدید امنیتی و زیر سایه انتقادهای مختلف ، بررسی طرح پیتر کینگ نماینده جمهوریخواه را درباره پژوهش در خصوص رادیکالیزه شدن اسلام در آمریکا آغاز کرد. این نشست کنگره در شرایطی آغاز شد که همزمان تظاهر کنندگان مسلمان و حامیان غیر مسلمان آنان نیز در خارج از ساختمان کنگره این نشست را محکوم کردند و آن را نشانه ای از اسلام ستیزی کنگره دانستند. کینگ ، طراح این پژوهش ادعا می کند هدف وی از برگزاری این نشست هشدار درباره رشد عضوگیری القاعده و تروریست های اسلامی از بین شهروندان آمریکایی است. به زعم وی القاعده در اعزام تروریست از خارج به داخل آمریکا موفق نبوده است.

این در حالی است که دولت اوباما می کوشد بدون نام بردن از اسلام یا دین خاص، روند رادیکالیزه شدن گرایش های سیاسی و دینی را بطور عمومی محکوم کند. مسلمانان استدلال می کنند هرچند کینگ می کوشد وانمود کند تنها القاعده را تهدیدی جدی علیه امنیت آمریکا می داند اما با اسلامی خواندن تروریسم عملا جو اسلام ستیزی را دامن زده است. تحلیلگران و منتقدان سیاسی معتقدند استماع گزارش کمیته تحقیق در کنگره به ندرت این چنین توجه افکار عمومی و رسانه ها را جلب می کند و آن را با تبلیغات ضدکمونیستی دوران مک کارتی مشابه می دانند.

کینگ در جریان افتتاح نشست مدعی شد، رادیکالیزم آمریکایی و رشد داخلی آن ، راهبرد جدید القاعده برای حمله به آمریکا است. در حالیکه حتی جان بوهنر رهبر اکثریت جمهوری خواه مجلس نمایندگان دراین باره سکوت کرده و مشخصا موضع گیری نکرده است،اما هری رید رهبر دمکرات سنا این نشست را بشدت محکوم کرد. بنین تامپسون نماینده می سی سی پی و بلند پایه ترین عضو دمکرات کمیته بررسی نیز با مخالفت با استماع علنی گزارش اعلام کرد این نشست را اقدامی برای رشد تروریست ها می داند. در ادامه موج اسلام ستیزی قراراست جیمز کلاپر رئیس اطلاعات ملی آمریکا در نقطه دیگری از واشنگتن درباره خطرات و تهدیدهای تروریسم داخلی سخنرانی کند. 

منیع: واحدمرکزی خبر