سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

وزیر اطلاعات در گفت‌و‌گو با «ایران» مطرح کرد،  ویروس استاکس نت پیش از فعال شدن در تور وزارت اطلاعات افتاد.  متأسفانه اقدامات جریان فتنه منجر به ضربات و لطماتی به برخی سرمایه‌های کشور از جمله ترور و شهادت دو تن از دانشمندان هسته‌ای و جمعی از مردم در بمب‌گذاری‌های شرق و غرب کشور شد.

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تلاش‌های دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت‌های هسته‌ای کشورمان تأکید کرد: به لطف و هدایت الهی و عنایت آقا امام زمان(عج) و دعای خیر مقام معظم رهبری از چند سال پیش اقدامات ایذایی و تروریستی سرویس موساد شناسایی و تدابیری نیز اندیشیده شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی در گفت‌وگو با «ایران» همچنین به نقش جریان فتنه در ترور دو دانشمند هسته‌ای کشورمان اشاره و خاطرنشان کرد: جریان فتنه در تلاش برای مشغول‌سازی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی، سعی داشت تا مأموریت‌های ذاتی اطلاعاتی را مدتی تحت‌الشعاع قرار دهد که متأسفانه این اقدام خیانتبار آنان منجر به ضربات و لطماتی به برخی سرمایه‌های کشور از جمله ترور و شهادت دو تن از دانشمندان هسته‌ای و جمعی از مردم در بمبگذاری‌های شرق و غرب کشور گردید، ولی تشکیلات اطلاعاتی با محاسبه و تمهید برنامه‌ریزی‌ها و ناکام گذاشتن جریان فتنه، بلافاصله بر اوضاع مسلط شد و چتر اطلاعاتی خود را مجدداً بر تحرکات جریان فتنه گستراند. وزیر اطلاعات در ادامه با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد مشکل در مسیر علمی کشور از طریق ارسال ویروس‌های جاسوسی، اقدامات وزارت اطلاعات برای مقابله با این توطئه دشمنان را اقدامات پیشگیرانه، واکنشی و قانونی و بازدارنده برشمرد و تصریح کرد: در هر سه بخش فوق وزارت با توسعه قابلیت‌های کاملاً بومی اعم از ساختار سازمان و ابزارهای فنی و با بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص تاکنون با موفقیت و اقتدار به تهدیدات مرتبط پاسخ داده است.
وی افزود: درخصوص ویروس استاکس نت نیز حدوداً دو سال پیش این بدافزار در تله اقدامات پیشگیرانه این وزارتخانه افتاد و بعد از بررسی‌های اولیه سرنخ‌هایی به دست آمد که عامل اصلی تولید و به کارگیری ویروس را امریکا معرفی می‌کرد. البته با توجه به این‌که این بدافزار بلافاصله شناسایی شد فرصتی برای آسیب زدن به سامانه‌های هدفش وجود نداشت اما سرنخ‌های قابل توجهی در اختیار ما قرار داد تا رفتار دشمن را رصد کرده و اقدامات مناسب اتخاذ کنیم.
مصلحی در پاسخ به سؤالی در مورد دستگیری عوامل ترور دانشمندان هسته‌ای کشورمان اظهار داشت: تعدادی از عوامل اقدامات تروریستی و ترور دانشمندان و اساتید کشور شناسایی و دستگیر شدند و تعداد دیگری در تور اطلاعاتی قرار دارند که ان‌شاءالله با در نظر گرفتن جمیع جهات در وقت معین اطلاع‌رسانی خواهد شد. وزیر اطلاعات اضافه کرد: آنچه که در این قضیه برای سرویس اطلاعاتی ما مایه فخر و مباهات به شمار می‌رود، نفوذ در عمق سرویس اطلاعاتی موساد و به هم ریختن انسجام سازمانی در سرویس موساد می‌باشد و به لطف و عنایت الهی، با نفوذ صورت گرفته چند شبکه اطلاعاتی شناسایی شده است.
این عضو کابینه دهم در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو با اشاره به برنامه‌های وزارت اطلاعات برای مقابله با شرکت‌های هرمی عنوان کرد: با اقدامات وزارت و ضربه به شرکت‌های هرمی فعال از نیمه اول 88 به بعد، فعالیت آنها تا حد قابل توجهی کاهش یافته است و با تشدید روند برخوردها در آینده، شاهد اضمحلال کامل آنها خواهیم بود. تاکنون بیش از 90 درصد سران شرکت‌ هرمی کوئست در کشور شناسایی و برخی از اعضای اصلی دستگیر و تحویل مراجع قضایی گردیده‌اند. وی ادامه داد: در سال‌جاری بیش از 700 دفتر این شرکت‌ها شناسایی و با همکاری و تلاش مجدانه نیروی انتظامی مورد ضربه واقع شده است.
راه‌اندازی نمایندگی‌هایی از تشکل‌های سیاسی منحله در خارج از کشور
وزیر اطلاعات در پاسخ به سؤالی در مورد پشت پرده اقدامات ساختارشکنانه موسوی و کروبی با بیان این‌که مجموعه اخبار و اطلاعات ما حکایت از وجود ارتباطات و تعاملات جریان فتنه با اپوزیسیون داخل، ضد‌انقلاب خارج‌نشین و بیگانگان دارد، اظهار داشت: با آگاهی‌بخشی و بصیرت ایجاد شده در آحاد مردم از نقش سوء سران فتنه در به آشوب کشیدن کشور، شاهد روند شدید سیر نزولی رغبت گروه‌هایی بودیم که گرچه رأی نیز به آنها داده بودند، اما در نهایت با برائت و انزجار از آنان، دیگر دور و بر آنها شخصی نمانده است.
وی افزود: لذا مراکزی همچون اتاق فکر لندن و واشنگتن با رصد این روند نزولی، عدم میل افرادی چند در اغتشاشات و از دست دادن پایگاه‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی در داخل کشور، مدیریت این جریان را از داخل به خارج منتقل کرده و توسط یک تشکل چند نفره به دنبال راهبری تحرکات این جریان در داخل کشور برآمده است. ضمن آن‌که نمایندگی‌هایی از تشکل‌های سیاسی منحله در خارج از کشور با هدف القای خطوط سیاسی مد‌نظرشان علیه نظام راه‌اندازی شده‌اند.