سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: دانشگاه‌های ما باید رویکرد تولید علم را داشته باشند و صدها کار زمین مانده را در سال جاری به سرانجام برسانند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین، سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین با حضور در اردوگاه میثاق با شهدای آبادان در جمع اعضای بسیج مهندسین سراسر کشور گفت: خداوند متعال را شاکریم که در سال نو توفیق زیارت زیارتگاه‌ها و قدمگاه شهدا و سرزمین مقدس نور به ما ارزانی شد. این سرزمینها سرزمین‌هایی بود که حضرت امام (ره) در توصیف آن فرمودند تربت شهدا تا ابد دارالشفاء مؤمنین خواهد بود و رهبر معظم انقلاب نیز در عظمت این سرزمینها فرمود ملائک به این سرزمینها تبرک می‌جویند.
نقدی افزود: اینجا قدمگاه انسان‌هایی بود که فقط برای رضای خدا گام برداشتند و همه هستی و وجودشان را برای اسلام فدا کردند و جای جای این منطقه قدمگاه شهدایی است که در مقابل نفوذ دشمن پایداری و استقامت کردند.
وی با گرامیداشت یاد مهندسین شهید دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: سراسر این سرزمین پر از یاد و خاطره مهندسین شهید رضوی، تندگویان و صدها مهندس شهید است که پیروزمندانه در عملیات والفتح8 با رشادت و دلاورمردی ماه‌ها و روزهای متوالی بدون نام و نشان در لابه‌لای این نهرها و نیزارها مواضع را آماده می‌کردند و با ساختن سازه‌ها و بناهای مختلف از قبیل قرارگاه، درمانگاه، دژ، استحکامات، بیمارستان، اورژانس و مواضع صحرایی بدون اینکه کوچکترین ردپایی از خود برای دشمن بگذارند عملیات را برای رزمندگان تسهیل می‌کردند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد:‌ مهندسین بسیجی و شهید دفاع مقدس که تجربه‌ای از اطلاعات افشا شده عملیات قبل را داشتند و با صدمات سنگینی که از این عملیات دیده بودیم آنقدر کار خود را دقیق و مدبرانه زیر آتش دشمن انجام می‌دادند که فرمانده لشکر دشمن می‌گوید امکان ندارد ایرانیان بتوانند از این آب عبور کنند.
نقدی با اشاره به رشادت‌های مهندسین بسیجی در زمان جنگ خاطرنشان کرد: مهندسین بسیجی در آن شرایط پیچیده از عهده کار دقیق و خلاق برآمدند و امروز به برکت خون این شهیدان است که در کشورهای اسلامی شاهد بیداری مردمان آنان هستیم و این عظمت و مقاومت و پایداری مردم را نشان می‌دهد که مردم کشورهای مسلمان به این نتیجه رسیدند از اسلام و انقلاب الهام بگیرند.
وی در ادامه به نامگذاری سال 90 به نام سال "جهاد اقتصادی " از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: امروز جهادمان، جهاد اقتصادی است و هر زمان تکلیف خاص خودش را دارد و ما باید به تصحیح و الهام از ارواح پاک شهدا در تحقق جهاد اقتصادی که مورد تأیید ولی امر مسلمین جهان است کوشش کنیم.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین با استناد به سخنان و منویات مقام معظم رهبری در پیشبرد بهینه اهداف سال جهاد اقتصادی گفت: باید به مطالبات معظم له توجه کنیم نباید امروز برای قطعاتی که پتانسیل ساختن در کشور ما وجود دارد دست نیاز به خارجی‌ها دراز کنیم. دانشگاه‌های ما باید رویکرد تولید علم را داشته باشند و صدها کار زمین مانده را در سال جاری به سرانجام برسانند.
نقدی افزود: امروز سرعت بخشیدن به پروژه‌های عمرانی مانند مسکن مهر، مسکن روستایی‌، سالم سازی محیط کار و استحکام در کارهای عمرانی، پایین آوردن هزینه‌ها و بالابردن کیفیت‌ها ضرورت کار ماست.