سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

یک خبرگزاری عراقی به نقل از مقامات آگاه در ژنو نوشت که رهبر ربوده شده شیعیان لبنان دو ماه پیش در لیبی دیده شده است.

به نقل از خبرگزاری "النخیل "، برخی منابع آگاه آفریقایی مقیم ژنو اعلام کردند که امام "موسی صدر " رهبر شیعیان لبنان زنده است و دو ماه پیش در لیبی دیده شده است.

این منابع اطلاعاتی و رسانه‌های مختلف عربی و غربی به نقل از مقامات نظامی لیبی اعلام کرده‌اند که امام موسی صدر در قید حیات است و حال او خوب است.

این منابع آفریقایی و بویژه مصری که قضیه ناپدید شدن امام موسی صدر را دنبال می‌کنند، تاکید کردند که امام موسی صدر هنوز در قید حیات است.

امام موسی صدر در تاریخ بیست و پنجم آگوست 1978 همراه با دو نفر به نام‌های شیخ "محمد یعقوب " و "عباس بدر الدین " سردبیر خبرگزاری لبنان وارد لیبی شد و قرار بود شب 29 یا 30 آگوست با قذافی نشستی برگزار کند، اما از آن روز به بعد ناپدید شد. مسئولان لیبی مدعی هستند که قذافی به طور غیرمنتظره ملاقات خود با ایشان را لغو کرده است.

طرابلس مدعی است که وی با یک هواپیما به ایتالیا رفته است اما دولت ایتالیا ورود وی به این کشور را رد کرده است، شیعیان لبنان معتقدند که دولت لیبی به دلایل سیاسی وی را ربوده است.

این در حالی است که برخی گزارش‌های رسانه‌ای از انتقال امام موسی صدر به خارج از لیبی در جریان ناآرامی‌های اخیر خبر داده‌اند و دیکتاتور لیبی چندی پیش بار دیگر ادعاهای خود درباره ربوده شدن امام موسی صدر در این کشور را تکرار کرد و مدعی شد که اطلاعی از سرنوشت او ندارد.

منبع: www.farsnews.com