سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

دولت عربستان زنان را از شرکت در دومین دوره‌ی انتخابات شورای شهر که قرار است 23 آوریل برگزار شود، محروم کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، عبدالرحمان الدهمش، رئیس کمیته انتخابات شورای شهر در عربستان در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: برای مشارکت زنان در انتخابات شورای شهر این دوره آمادگی نداریم.

وی در عین حال با بیان اینکه کمیته‌ای در حال بررسی موضوع مشارکت زنان در انتخابات است، وعده داد که زنان در انتخابات آینده حق رای داشته باشند. اولین انتخابات شورای شهر در سال 2005 میلادی در عربستان برگزار شد، اما مقامهای عربستان با ممانعت از انتخابات دور بعدی در سال 2009 میلادی دوره اعضای این شوراها را به مدت دوسال تمدید کردند.

انتخابات شورای شهر در عربستان آزاد برگزار نمی‌شود، اما این اقدام گامی برای ممانعت از گسترش دامنه‌ی تظاهرات علیه آل‌سعود و تکرار انقلابهای کنونی جهان عرب در عربستان ارزیابی شده است.

ملک عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان، در یک ماه اخیر میلیاردها دلار مشوق اقتصادی وعده داد تا شاید خشم و نارضایتی مردم از نبود آزادی، دموکراسی، اصلاحات ریشه‌ای و وجود فساد گسترده دولتی را کاهش دهد. شهرهای مختلف عربستان به‌ویژه شرق این کشور در هفته‌های اخیر شاهد تظاهرات مردم بوده است.

منبع: www.isna.ir