سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

برگزاری نمایشگاه دیگری با عنوان "نکبت" درباره فلسطین در شهر "دوسلدورف" آلمان با فشار لابی های صهیونیست لغو شد.

به نقل از تارنمای "فلستینا"، این نمایشگاه اواخر اسفند ماه بعد از بازدید یک نماینده جامعه یهودیان دوسلدورف لغو شد.
به نوشته روز سه شنبه این تارنما، این اقدام مورد اعتراض برگزارکنندگان این نمایشگاه که یکی از آنان عضو کانون کودکان پناهنده لبنانی بود، قرار گرفت، ولی راه به جایی نبرده است.
لغو نمایشگاه های مرتبط با فلسطین و لبنان در آلمان با فشار لابی های صهیونیست سابقه زیادی دارد و پیش از این نیز در آبان ماه سال گذشته برگزاری نمایشگاه عکس دیگری با عنوان "نکبت" به دلیل فشار لابی های صهیونیست در شهر "فرایبورگ" لغو شده بود.
برگزارکنندگان این نمایشگاه دلیل لغو آن را، خودداری مقامات فرایبورگ در جنوب غربی آلمان از در اختیار گذاشتن سالن های شهری برای برگزاری این نمایشگاه عنوان شده بودند.
نمایشگاه های نکبت به صورت مستقیم به جنایت های رژیم صهیونیستی در فلسطین نمی پردازد و فاجعه شش دهه آوارگی فلسطینی ها را به تصویر می کشد.
پیش از آن نیز مقامات شهر "مونیخ" به دنبال فشار لابی صهیونیست مانع از سخنرانی یک مفسر تاریخ اسراییلی منتقد رژیم صهیونیستی در اماکن عمومی این شهر شده بودند.
"ایلان پاپه" که قصد سخنرانی در باره جنایات رژیم صهیونیستی را علیه فلسطینی ها داشت و برای انجام آن نیز مجوز گرفته بود، نتوانست سخنرانی خود را در اماکن شهری این شهر به دلیل خودداری مقامات از دادن مکان برگزار کند.
سازمان دهندگان این برنامه نیز فشار لابی های صهیونیست را دلیل لغو این برنامه اعلام کرده بودند.
دولت آلمان ادعای وجود آزادی بیان در این کشور را دارد و از ایجاد چنین آزادی های در کشورهای دیگر حمایت می کند.
پیشتر نیز شورای مرکزی یهودیان آلمان با اعمال تهدید سخنرانی "آلفرد گروسر" متفکر یهودی فرانسوی - آلمانی با موضوع مخالفت با رژیم صهیونیستی را که قرار بود سال گذشته در کلیسایی در فرانکفورت برگزار شود لغو کرده بود.
"گروسر" برای سخنرانی در شهر فرانکفورت به مناسبت سالگرد آغاز خشونت نازی ها در دهه 1930علیه یهودیان دعوت شده بود.

منبع: www.irna.ir