سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

جنایات نظامیان آمریکایی در افغانستان با اطلاع مقامات این کشور صورت می‌گیرد. در کنار ادامه بازداشت علمای دینی در افغانستان توسط نیروهای خارجی و بی حرمتی این نیروها به اماکن مقدس اسلامی به رغم اعتراض شخصیت‎های مذهبی و علمای دینی در این کشور جنگ زده، مجله آمریکایی "رولینگ استون" روز گذشته در گزارشی فاش کرد گروهی از نظامیان آمریکایی که متهم به قتل بی رحمانه غیرنظامیان افغان هستند، آنطور که پنتاگون مدعی است، مخفیانه عمل نکرده اند بلکه در مقابل دیدگان واحد نظامی خود، مرتکب جنایت شده اند. 

به نقل از خبرگزاری رویترز، علما ء مذکور که شامل ، امامان مساجد، استادان مدارس دینی و طلاب علوم دینی بودند، روز گذشته در شهر قندهار در یک جلسه که در آن والی قندهار ، برادر حامدکرزی و رییس شورای استانی و رییس اداره اطلاعات شرکت داشتند گردهم آمده بودند. آنها  در جریان گردهم‎آیی روز گذشته خود در حضور مقامات رسمی کشور نسبت به افزایش عملیات شب هنگام نیروهای خارجی علیه علماء دینی در مساجد ،منازل آنان و مدارس به شدت اعتراض داشته و اعلام کردند که این اقدام خودسرانه نیروهای خارجی به شدت باعث نگرانی آنان شده است. علماء دینی افغان تصریح کردند که در اغلب این گونه عملیات برخورود نا مناسب با علماء دینی و مکان مقدس صورت میگرد که این کار قابل تحمل نیست.

بر اساس این گزارش، افراد بازداشت شده از نظر پلیس افغان هیچ جرمی مرتکب نشده بودند و نیروهای خارجی این عملیات را شب هنگام و خودسرانه انجام داده و آنان را بازداشت کرده‎اند. بازداشت افراد مذکور از سوی نیروهای خارجی در حالی صورت گرفته است که مردم محل به شدت از این عملیات خودسرانه نیروهای خارجی و بازداشت این افراد خشمگین هستند .

این در حالی است که روزنامه رولینگ استون در گزارش خود فاش کرده است که بررسی پرونده‌های تحقیق ارتش آمریکا نشان می دهد، یگان گروهی از نظامیان آمریکایی که متهم به قتل بی رحمانه غیرنظامیان افغان هستند، از قتل غیرنظامیان توسط آنها اطلاع داشته و این برخلاف ادعای ارتش آمریکا است که می گوید این نظامیان بدون اطلاع فرماندهان خود، عمل کرده اند.


این مقاله همراه با دو عکس است که پیش از این توسط مجله آلمانی "اشپیگل" منتشر شده بود و نشان می دهد دو سرباز که به ارتکاب جنایت در ماه ژانویه متهم هستند، بطور جداگانه با جسد خون آلود قربانیان جوان افغان خود ژست گرفته اند.


این افراد متهم هستند صحنه جنایت را تغییر داده اند تا وانمود کنند قربانیان، جنگجو بوده اند.هفت عضو دیگر این واحد به ارتکاب جنایات سبک تری متهم شدند. این پرونده، جدی ترین مورد پیگری جنایات نظامیان آمریکا در جریان ده سال جنگ در افغانستان است.

منبع: www.world.yjc.ir