سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

                                  
دبیر کل حزب‌الله لبنان با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرهنگ مقاومت و جهاد را زنده کرد، اتکای مقاوت به ارزش‌های امام را نشانه موفقیت امام در صدور ارزش‌های انقلاب اسلامی دانست و اعلام کرد که کاروان امدادرسان غزه مصداق صحنه‌های ارزش‌هایی بود که امام از آن سخن می‌گفت.

به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری المنار لبنان، "سید حسن نصرالله " امروز (پنجشنبه) در سخنرانی خود به مناسبت سالروز وفات امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، سالروز ارتحال ایشان را تسلیت گفت.
نصرالله اعلام کرد: در ابتدا این مناسبت را به جانشین امام و حافظ راه او آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، مراجع عزیز، برادران و خواهران ایرانی خود در دولت و ملت ایران و به همه عاشقان امام در لبنان و سراسر جهان تسلیت می‌گویم.
سید حسن نصرالله با بیان اینکه «امام خمینی حقیقتی همیشگی است که به منبع لایزال الهی وصل است»، به دستاوردهای بزرگ امام پرداخت و اعلام کرد امام خمینی دستاوردهای بزرگ و عظیمی دارد که مهم‌ترین آن احیای ارزش‌های الهی و نبوی و اسلامی و اخلاقی در زندگی انسان امروز است.
نصرالله با اشاره به اینکه این دستاوردها از امت اسلامی عبور کرده است و به ملت‌های دیگر نیز رسیده است، افزود که امام در مرحله‌ای پا به عرصه گذاشت که ارزش‌ها و فرهنگ‌هایی حاکم شده بود که با ارزش‌ها و فرهنگ ما ارتباطی نداشت.
دبیر کل حزب‌الله لبنان، دست شستن از فرهنگ یاری کردن حق و فرهنگ عدم مسئولیت‌پذیری در قبال مسائل و آرمان‌های بزرگ امت اسلام را از نمونه‌های فرهنگ‌های حاکم در دوره ابتدای ظهور امام اعلام و تصریح کرد: امام آمد تا فرهنگ متفاوتی با فرهنگ حاکم روزگار خود بیاورد، بنابراین فرهنگ جهاد در مقابل طاغوت‌های زمان را به همراه ارزش‌های فداکاری و ایثار تا شهادت در راه آرمان‌های امت و ارزش‌های مسائل مقدس را برای ما به ارمغان آورد و فرهنگ یاری مستضعفان را در ما زنده کرد.
سید حسن نصرالله در ادامه افزود: امام خمینی اعتماد به نفس، اعتماد به مردم و امت خودمان را در ما احیا کرد تا باور کنیم که عقل و دل امت ما توان تعیین سرنوشت خود و تحقق استقلال و آزاد کردن مقدسات خود را دارد.
وی با بیان اینکه وقتی امام از مستضعفان سخن می‌گفت، همه مستضعفان جهان را مخاطب خود قرار می‌داد افزود که "ابراهیم (ع) نقطه اشتراک یهودیان، مسلمانان و مسیحیان است و همه ما پیرو ابراهیم (ع) هستیم و امام خمینی همه این ارزش‌ها را جمع کرد و از ایستادگی ابراهیم در مقابل نمرود،‌ ایستادگی حضرت موسی (ع) در مقابل فرعون و ایستادگی مسیح و یاران اندکش در مقابل دشمنانش سخن می‌گفت.

* امام در مأموریت صدور ارزش‌های انقلاب موفق بود

نصرالله با اشاره به الهام گرفتن امام خمینی از راه و سلوک انبیای الهی تاکید کرد که "وقتی ما مقاومت اسلامی [در لبنان] در جهاد و فداکاری و امید و اعتماد به نفس به ارزش‌های امام خمینی تکیه می‌کنیم این بدین معناست که ارزش‌های انقلاب اسلامی به لبنان و همه جهان صادر شده است ".
دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: این مهم نیست که این ارزش‌ها در ایران درست شده باشد یا از نوشته‌ها و مکتوبات امام خمینی باشد؛ امام وجود خود را نمی‌دید؛ این ارزش‌ها، ارزش‌های انبیاء است و مهم این است که در جهان منتشر شود.
سید حسن نصرالله با اشاره به مقاومت لبنان، اعلام کرد که امام خمینی فرهنگ مقاومت را احیا کرد. مقاومت از مهم‌ترین مسائلی است که امام آن را پیش ‌برد، آن هم در زمانی که فرهنگ چشم‌پوشی از آرمان فلسطین و قدس و بیت‌المقدس حاکم شده بود.

* کاروان آزادی غزه مصداق صحنه‌های شجاعت و فداکاری بود

سید حسن نصرالله در ادامه به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کاروان امدادرسان «آزادی» غزه اشاره و با محکوم کردن آن، شجاعت امدادرسانان بین‌المللی را ستود.
بامداد روز دوشنبه گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به یکی از کشتی‌های کاروام امدادرسان غزه حمله کرد و حدود 20 نفر از فعالان صلح بین‌المللی را شهید و حدود 50 نفر را مجروح کرد.
دبیر کل حزب‌الله لبنان، ناوگان آزادی کاروان امدادرسان غزه را مصداق، شجاعت، صداقت و فداکاری اعلام و تاکید کرد که بنا بر منطق عقل و فطرت و دین و ارزش‌های جهاد و مقاومت، باید به آنان احترام بگذاریم و از آنان تقدیر کنیم.
نصرالله با بیان اینکه کاروان امدادرسان غزه نشان‌دهنده ارزش‌هایی که است که امام از آن سخن می‌گفت افزود که آنچه در حادثه حمله به این کاروان گذشت معانی بسیار مهمی برای ما دارد و باید آن را دنبال کرد.
دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به تنوع افراد مختلفی که در کاروان امدادرسان غزه بودند گفت: این تنوع در کاروان آزادی، این ارزش عمیق را نشان می‌دهد که افرادی از 35 کشور خود را در دریا و طوفان با خطراتی روبه‌رو کردند و هدف حمله و جنایت قرار گرفتند و در برابر آن صبر و پایداری و ایمان راسخ نشان دادند.
نصرالله با بیان این مطلب تاکید کرد: این اتفاق بخشی از مهم ترین عناصر قدرتی را نشان می‌دهد که امام دیرزمانی از آن سخن می‌گفتند.
دبیر کل حزب‌الله لبنان با اعلام اینکه فردا در لبنان مراسم همبستگی با ملت محاصره شده فلسطین در غزه و بزرگداشت کاروان آزادی بخصوص شهدای آن برگزار می‌شود از مردم لبنان، فلسطین و گروه‌های عربی در لبنان دعوت کرد تا در این مراسم حضور یابند و همبستگی خود را با مقاومت اعلام کنند.
انتهای پیام/ص