سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

 گزارش خبرگزای فارس، سید عزت الله ضرغامی رئیس رسانه ملی که صبح امروز با محمود احمدی نژاد دیدار داشته است، به تشریح محتوای این دیدار پرداخت.
ضرغامی گفت: رئیس جمهور در جلسه بعدازظهر هیات وزیران شرکت خواهد کرد.
وی در ادامه در تشریح جزئیات بیشتری از این دیدار به واحد مرکزی خبر تصریح کرد: در دیدار صبح امروز با رئیس جمهور مطالب مستندی درباره خرسندی دشمنان و سناریوهای خباثت آمیز رسانه‌های بیگانه و جریان‌های معاند و ضدانقلاب از حضور نیافتن رئیس جمهور در چند جلسه هیئت وزیران مطرح شد.
رئیس رسانه ملی همچنین یادآور شد: آقای احمدی‌نژاد در این دیدار تاکید کرد در سخنان امروز خود در هیئت وزیران تمام نقشه‌های دشمنان اسلام و انقلاب را نقش بر آب خواهد کرد و نشان خواهد داد که دشمنان ملت ایران از درک رابطه پدر و فرزندی رهبر انقلاب و رئیس جمهور عاجز و ناتوانند و همچون گذشته آب در هاون می‌کوبند.‌
انتهای پیام/ک


این منبع آگاه روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود: دستور کار جاری جلسه هیات دولت با حضور رییس جمهوری، معاونین وی و وزرا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


                                         
حضرت آیت ا...خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز گذشته در دیدار رئیس و اعضای شورای عالی استان ها و شهرداران مراکز استان ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا را از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران و نهادی برخاسته از آراء و دیدگاه های مختلف و خواست مردم دانستند و با تاکید بر لزوم هماهنگی و انسجام و رقابت مثبت برای خدمت، خاطرنشان کردند:هرگونه اقدامی که موجب خوشحالی و جنجال دشمنان و ناراحتی دوستان شود، مذموم است و باید از آن پرهیز شود.به گزارش ایسنا، ایشان افزودند: اگر نتیجه روند کارها، همکاری و همدلی و انسجام باشد، قطعا تفضلات و عنایت خداوند متعال را روزافزون خواهد کرد.
ادامه مطلب...

یک سخنگوی نخست وزیری انگلیس پس از این جلسه گفت که احتمال طولانی شدن عملیات نظامی در لیبی و حضور بلند مدت انگلیس در آن کشور نیز مطرح شده است.
به گفته این سخنگو، ویلیام هیگ وزیرخارجه انگلیس در این جلسه گفت که باید برای حضور طولانی مدت در لیبی آماده شد.

ادامه مطلب...

به نقل از روزنامه دیلی میل،‌ شماره تلفن متعلق به یک نفر در شبکه بی.بی.سی در میان شماره‌های موجود در تلفن‌های همراه متعلق به تعدادی از شبه‌نظامیان القاعده که توسط آمریکایی‌ها دستگیر شده‌اند یافت شده است.

ادامه مطلب...

در حالی که در چهار ماه اخیر قیمت آرد و نان در جهت واقعی شدن نرخ آن‌ها، افزایش قیمت‌هایی را تجربه کرده‌اند، به گفته وزیر بازرگانی این افزایش قیمت همچنان ادامه خواهد داشت اما به نظر می‌رسد این تغییر قیمت دیگر در امسال نخواهد بود.

ادامه مطلب...

در این تجمع که با عنوان "گردهمایی اصلاح و وحدت ملی اردن " صورت گرفت، اسلامگرایان اردن، اعضای اتحادیه‌های صنفی، شخصیت‏های برجسته سیاسی، احزاب مخالف دولت اردن و شهروندان عادی حضور داشتند.

ادامه مطلب...

یک روزنامه صهیونیستی با اشاره به ظاهر خوب و باطن ناکارآمد و از هم پاشیده رژیم صهیونیستی نوشت: همه آنچه می‌بینید ظواهر است. ما مانند نهنگی به گل‌نشسته در حال متعفن شدنیم. ما (اسرائیلی‌ها) از درون در حال فروپاشی هستیم.

ادامه مطلب...

نزدیک به دو ماه است که تغییرات و تحولات در ساختارهای سیاسی و حکومتی کشورهای عربی آغاز شده است. تغییرات و تحولاتی که در نگاه اکثر صاحب‌نظران به موج بیداری اسلامی شهرت یافته است. در این بین کشور سوریه نیز از ورود این موج استثناء نبوده و همانطور که کم و بیش می‌دانید، تجمعات، درگیری‌ها و حوادثی در این کشور نیز شکل گرفته است.
سوریه به عنوان یکی از کشورهای نزدیک به جمهوری اسلامی ایران در حوزه مسائل سیاسی و بین‌الملل و همچنین مراودات اقتصادی به شمار می‌رود و شاید در نگاه اول به نظر برسد که جمهوری اسلامی ایران باید از این تغییر و تحولات در سوریه به شدت نگران بوده و آن را بر خلاف منافع خود بداند.
لازم به ذکر است آنچه در ذیل می‌آید تحلیلی است مختصر از چرایی حوادث سوریه و بر اساس تحقیقات و دیده‌های نگارنده و ارتباطی با مواضع دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ندارد.
تحولات در سوریه
وضعیت سیاسی و اجتماعی سوریه را باید از وجوه مختلف مورد بررسی قرار داد. حقیقت آن است که علی رغم اتحاد استراتژیک میان ایران و سوریه که خصوصاً با روی کار آمدن بشار اسد عمق بیشتری گرفته است، اختلافات مبنایی و تاکتیکی بین این دو کشور و این دو نظام سیاسی وجود دارد که قابل کتمان نیست.
حزب بعث و تسلط بر کشورهای عربی
حزب بعث در سال 1946 میلادی توسط یک مسیحی و صهیونیست سوریه‌ای به نام میشل عفلق پایه گذاری شد. این حزب از سال 1964 میلادی قدرت را در سوریه به دست گرفت. حزب بعث یکی از احزابی است که تفکر ناسیونالیسم عربی را با تفکر سوسیالیسم ترکیب کرده و همراه با احزاب دیگر در کشورهای عرب که به نام‌های دیگری خوانده می‌شدند اما همگی از سنخ حزب بعث بودند جریان ناسیونال – سوسیالیسم عربی را در مصر، یمن، لیبی و… به قدرت رسانید.
این حزب بعد از سوریه در عراق نیز به قدرت رسید و مجموعه‌ای از کشورهای دارای یک عقیده مشترک را شکل داد. در حقیقت این جریان کپی برداری شده از حزب ناسیونال – سوسیال است که در آلمان به نام نازیسم و در ایتالیا با نام فاشیسم مشهور بود که البته پس از یکسری فعل و انفعالات سیاسی – نظامی توسط اردوگاه سوسیالیزم به رهبری شوروی از سمت شرق و توسط اردوگاه لیبرالیزم به رهبری آمریکا از سمت غرب درهم شکسته شد و حیات آن در اروپا از بین رفت.
ادامه مطلب...