سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دفاع نیوز (جانم فدای رهبر)

یک روز پس از سوءقصد به جان آیت ا... خامنه‌ای در ششم تیر ماه 1360، در ساعت 20 و‌30 دقیقه شامگاه روز یکشنبه هفتم تیر ماه 1360، جلسه‌ای در سالن اجتماعات دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی واقع در سرچشمه تهران برگزار شد.

     نوای ملکوتی قرآن کریم در فضای سالن طنین انداخته بود و صالحان را بشارت تحقق وعده‌ی الهی می‌داد. پس از پایان قرائت قرآن کریم و اعلام برنامه، آیت الله بهشتی آغاز سخن نمود. بحث درباره‌ی تورم بود، اما عده‌ای از اعضا خواسته بودند که راجع به انتخابات ریاست‌جمهوری نیز صحبت شود. دکتر بهشتی سخنانش را با این جملات آغاز کرد:

     «ما بار دیگر نباید اجازه دهیم، استعمارگران برای ما مهره‌سازی کنند و سرنوشت مردم ما را به‌بازی بگیرند. تلاش‌کنیم کسانی را که متعهد به مکتب هستند و سرنوشت مردم را به‌بازی نمی‌گیرند، انتخاب شوند.»ادامه مطلب...

 حزب جمهوری اسلامی یک مشی خیلی زیبایی داشت و آن این بود که ضمن اعتقاد جدی به کار تشکیلاتی، تعلق سازمانی را تقویت نمی‌کرد، به همه احترام می‌گذاشت، ولی تلاش نمی‌کرد تشخیص حزبی را در مجلس تقویت کند... در همین ایام حزب به ابتکاری دست زد، جلسه بزرگی باحضور اعضای خود و طرفدارانش در مجلس، در زیرزمین مدرسه رفاه تشکیل داد. تعداد افراد شرکت کننده حدود هفتاد نفر بودند. این جلسه در پخته کردن نظرات و سنجیده شدن چشم‌اندازها خیلی موثر بود... چون تفاهم نیروهای اصلی و مردمی بالا بود و سازمان ها و احزاب دیگر نقش برجسته‌ای نداشتند، در میان ما نقش بعضی عناصر خیلی برجسته بود مثلا مرحوم آیت که واقعا آدم خبره‌ای بود، دکترای حقوق داشت و روی مشروطه خیلی کار کرده بود، قواعد مجلس را می‌دانست، در تدوین آئین نامه شرکت داشت و به نحو احسن از اختیارات نمایندگی استفاده می‌کرد. در این بین دسته های کوچک موثری هم بودند مثل شهید دیالمه که عده‌ای دور ایشان بودند و کارهای قدرتمندانه‌ای می‌کردند و غصه ناهماهنگی با حزب و دیگر جاها را نداشتند.

آقای احمد توکلی